یکرو فویل
ساندویچ پانل ۲ سانتی‌متری یکرو فویل چیست؟
ژوئن 13, 2018
سوله
سوله چیست و برای پوشش سوله از چه چیز باید استفاده کنیم؟
ژوئن 18, 2018
ورق گالوانیزه

ساندویچ پانل نوعی پوشش است که از دو طرف آن لایه وجود دارد. در میان این دو لایه یک لایه نرم و انعطاف‌پذیر وجود دارد که عایق است. دلیل نام گذاری این محصول  شاید به دلیل شباهت ساختار آن با ساندویچ همبرگر است. ساندویچ پانل‌ها در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی بسیار سبک‌تر است.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به عایق حرارات و برودت، عایق صوتی، مقاومت در برابر زلزله، نصب آسان و… اشاره نمود. این محصول در دنیای صنعتی و رو به رشد امروز بسیار پر کاربرد است. امروز به مقایسه  دو متریال مهم یعنی ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه و پشم شیشه می‌پردازیم.

این محصول به دلیل قابلیت انعطاف‌پذیری بالا در معماری‌های مدرن و خاص کاربرد بسیاری دارد. همچنین قیمت کمتر این محصول در مقایسه با سایر مصالح باعث افزایش کارایی آن در صنعت ساخت و ساز شده است.

ساندویچ پنل‌ها از پشم سنگ، پشم شیشه، پلی اورتان و همچنین پلی استایرن تولید و روانه بازار می شوند. در ادامه به بررسی دو نوع پرکاربرد ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه و پشم شیشه می‌پردازیم.

ساندویچ پانل پشم شیشه

در این نوع از ساندویچ پانل‌ها لایه عایق میانی از جنس پشم شیشه است. مهم‌ترین ویژگی این محصول سبک بودن آن در مقایسه با سایر محصولات است. همچنین پشم شیشه عایقی بسیار قوی است. در این نوع محصولات همانند پلی‌یورتان‌ها محیط برای رشد انواع قارچ، باکتری و میکروب‌ها نامناسب است.

از ساندویچ پانل‌های پشم شیشه در صنایع نظامی و دفاعی استفاده زیادی می‌شود. برای مثال برای ساختن کانکس‌های ضد گلوله و سبک و همچنین ساختمان‌هایی با کاربری امنیتی استفاده می‌شود.

ورق گالوانیزه

مزایای ساندویچ پانل پشم شيشه

  • عایق بسیار قوی حرارتی، برودتی و مقاوم در برابر رطوبت و حشرات
  • دارای رنگ‌بندی متنوع و قابل شست و شو
  • کاهش وزن سازه به دلیل سبک بودن پانل‌ها
  • کاهش هزینه
  • افزایش طول عمر سازه
  • مقاومت بالا در برابر زلزله و آتش‌سوزی
  • قابلیت جابجایی و نصب مجدد

ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه

در این نوع از ساندویچ پانل‌ها ورق به کار رفته از جنس گالوانیزه است. ورق گالوانیزه ورق آهنی است که با روی پوشانده شده است. پوشش روی این ورق باعث افزایش مقاومت آن در برابر رطوب و خوردگی می‌شود. لازم به ذکر است که اگر پوشش سطحی این ورق نیز شکسته شود،از زنگ زدن محفوظ می‌ماند.

کاربرد اصلی ورق‌های گالوانیزه در مکان‌هایی است که امکان خوردگی ورق زیاد باشد. از این نوع ساندویچ پانل در تولید ساختمان‌های پیش ساخته، سالن‌های ورزشی، استخر، سوله و… استفاده زیادی می‌شود

ورق گالوانیزه

مزایای استفاده از ساندویچ پانل گالوانیزه

از مزایای استفاده از این نوع محصول مقاومت در برابرحرارت، برودت، کولاک برف و شن است. همچنین مقاومت ساندویچ پانل‌های گالوانیزه در برابر سیل و زلزله بسیار زیاد است. جلوگیری از اتلاف انرژی از دیگر موارد قابل توجه در بکار گیری این نوع متریال است.

در مواردی که امکان رانش زمین زیاد باشد استفاده از این محصول توصیه میشود. این ساندویچ پانل‌ها به صورت‌های دو رو ورق گالوانیزه، یکرو ورق گالوانیزه و یکرو فویل، یکرو ورق گالوانیزه و یکرو کاغذ مورد استفاده قرارمی‌گیرد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان