ساندویچ پانل پیچ مخفی
ساندویچ پانل پیچ مخفی
می 7, 2018
ساندویچ پانل کندسوز
ساندویچ پانل کندسوز
می 11, 2018
ساندویچ پانل دو رو نایلون

کاربرد ساندویچ پانل دو رو نایلون

ساندویچ پانل دو رو نایلون

برای آن‌که بدانیم ساندویچ پانل دو رو نایلون چیست و اصولا به چه کار می‌آید، شاید بهتر باشد ابتدا یک توصیف کلی از ساندویچ پانل بدهیم.

به‌طور کلی، ساندویچ پانل یک عایق است. یک عایق که در انواع مختلفی ساخته می‌شود و کاربرد اصلی آن صنایع ساختمانی است.

کاربرد اصلی ساندویچ پانل‌ها، عایق سرما و گرما و به‌خصوص عایق مناسبی برای صدا است.

ساندویچ پانل براساس نوع استفاده به مدل‌ها و شکل‌های متفاوتی تقسیم می‌شود. یک نوع ساده از تقسیم بندی، آن‌ها را به دو دسته‌ی عایق‌های سقفی و عایق‌های دیواری تقسیم می‌کند.

تفاوت عمده عایق‌های سقفی و دیواری در این نکته است که، عایق‌های سقفی توسط دو لایه بیرونی از جنس گالوانیزه و یا ورق آلومینیومی و یا از جنس ورق آلوزینک است که عایق اصلی را در میان می‌گیرد.

جنس عایق اصلی از پلی‌استایرن، پلی‌یورتان یا پشم‌سنگ است

ساندویچ پانل دو رو نایلون

مشخصات فنی ساندویچ پانل

نوع و ضخامت ورق مورد استفاده در ساندویچ پانل‌ها، ورق آلوزینک، گالوانیزه و آلومینیوم پیش‌رنگ شده به ضخامت ۵ الی۷ میلیمتر در رنگ‌های متنوع و از نوع سوپر پلی‌استر کوره‌ای به ضخامت ۲۵ میکرون است، در قسمت بیرونی و ۷ میکرون در رنگ پرایمر کوره‌ای از داخل در محل اتصال ورق با فوم است.

نوع پوشش ساندویچ پانل به این شکل است، دورو ورق، یک‌رو ورق یک‌رو فویل، یک‌رو ورق نایلون، یک‌رو ورق یک‌رو کاغذ، دورو نایلون، دورو کاغذ، دورو فویل.

مدل‌ها: صاف، پیچ مخفی بدون شیار، پیچ مخفی ماکروویو، پیچ مخفی شیار ریز، پیچ مخفی شیار درشت، دنده ریز دیواری، دنده درشت دیواری، سه گام سقفی، پنج گام سقفی، هفت گام سقفی و… است

ساندویچ پانل دو رو نایلون

کاربرد های کلی ساندویچ پانل

اصولا از ساندویچ پانل‌ها برای سردخانه‌ها، صنایع برودتی، دفاتر کارگاهی، درمانگاه‌های صحرایی، نمازخانه و محیط آموزشی، واحدهای امدادی، ساخت انواع سوله، دیوار و سقف سالن‌های تولید، ساختمان‌های اداری و هتل‌ها، ساخت کانکس،کانتینرها، مخازن چند جداره، پوشش سوله و انبارها و… استفاده می‌شود.

کاربرد ساندویچ پانل دو رو نایلون

ساندویچ پانل‌های دو رو نایلون، پانل‌هایی هستند که در آن‌ها از لایه‌های محافظ فلزی استفاده نشده است و فقط عایق اصلی از انواع فوم پلی‌استایرن یا پلی‌یورتان استفاده شده است.

این نوع از ساندویچ پانل، به‌عنوان ساندویچ پانل دیواری نیز شناخته می‌شود و همان‌طور که از نامش برمی‌آید، به‌عنوان عایق حرارتی و انرژی، در کف و یا دیوار بنا استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ساندویچ پانل دو رو نایلون

  1. وزن بسیار سبک
  2. غیر قابل اشتعال
  3. عایق مناسب حرارت و برودت
  4. مقاومت مکانیکی
  5. عایق صوت
  6. نصب آسان
  7. طول متغیر از ۲ متر تا ۱۲ متر
  8. عرض مفید ۱۱۴ سانتی متر
  9. هزینه کم در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی

به بیان ساده‌تر، ساندویچ پانل محصولی جدید و پرکاربرد در معماری مدرن است.

ساندویچ پانل‌های دیواری، نقش عایق سرما، گرما، انرژی و صدا را بازی می‌کنند و ساندویچ پانل های سقفی، علاوه بر تمام این موارد، زیبایی و جلوه ی خاصی به ساختمان شما خواهند بخشید.

ساندویچ پانل‌ها در رنگ‌ها، قطرها و مقاومت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و استفاده از آن‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌ها و ایمنی، پیشرفت تا مرز استانداردهای جهانی را به ارمغان می‌آورد.

منابع:

http://mammut-panel.com

http://paydarpooshesh.com

http://sanatpooshesh.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان