ساندویچ پانل
ساندویچ پانل سنگ پشم
ژانویه 26, 2018
ساندویچ پانل‌ها
ساندویچ پانل‌ها
فوریه 10, 2018
ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل

این روزها در دنیای معماری ساختمانی جدیدی در بازار عرضه می شود که یکی از پرطرفدارترین آن ها ساندویچ پانلها هستند. ساندویچ پانل به عنوان یکی از مصالح پیش ساخت با استقبال گرمی مواجه شد. ساندویچ پانلها امکان دارد که به صورت پیش ساخته باشند و به تنهایی دیوار و یا سقف را تشکیل بدهند و یا اینکه می توانند به روی سقف یا دیوار اصلی بعنوان سقف کاذب و یا نمای دیوار به کار بروند. البته گاهی نیز جهت سقف بیرونی به شکل شیبدار از ساندویچ پانل استفاده می شود.

ساندویچ پانلها به دلیل ویژگی های خوبی که دارد در بازار به عنوان مصال پر مصرف رواج پیدا کرده است. قیمت ساندویچ پانل با توجه به انواع مختلف لایه ها و طرح و اندازه ها ی آن در نظر گرفته می شود ساندویچ پانل ها در سه لایه وجود دارند ، لایه های بیرونی ساندویچ پانلها که به لایه پشتی و جلویی معروف هستند و عمده دلیل استفاده از این دو لایه ساندویچ پانلها محافظت هسته یا لایه میانی ساندویچ پانل است. لایه های ساندویچ پانلها در انواع مختلفی قابل استفاده هستند که این انواع لایه ها هر کدام قیمت خود را دارند و نوع آن ها نیز با توجه به کاربری ، اقلیم ، شرایط ، سلیقه و بودجه مشتری تعیین می شوند.

ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

ورق هایی که در ساندویچ پانل به کار می برد از سه نوع است.

  1. ورق آلوزينگ؛ در محیط­ های با اسیدیته­ی بالا و محیط­های متراکم صنعتی، اغلب از ساندویچ پانل­های ساخته شده با این نوع ورق استفاده می­شود.
  2. ورق گالوانيزه؛ که در برابر رطوبت، ماومت به خوردگی بالایی دارد.
  3. ورق آلومينيوم؛ کیفیت ساندویچ پانل، تا حد زیادی به این دو عامل فوم و ورق بستگی دارد. بر اساس نوع فوم، به صورت زیر دسته­بندی می­شوند:
  4. ساندویچ پانلهای پلی استایرن؛ نسبت به دیگر پانل­ها سبک­تر است. قیمت پایین­تری دارد. به جهت عایق بودن، ضعیف­تر از سایر فوم­ها عمل می­کند. قابلیت اشتعال بالایی دارد.
  5. ساندویچ پانلهای پشم سنگ؛ بیش از سایر عایق­ها در برابر حریق مقاومت می­کند. چسبندگی خوبی بین عایق و ورق وجود ندارد. طول عمر کم­تری دارد. در برابر نفوذ آب مقاوم نیست.
  6. ساندویچ پانلهای پلی یورتان؛ به صورت­های کانتینیوز یا دیسکانتینیوز تولید می­شوند. پیوند مولکولی بالایی دارند. نسبت به دیگر پانل­ها، چسبندگی بالاتری بین عایق و ورق وجود دارد. قیمت بالاتری دارد و از جهت تولید در ضخامت­های مختلف محدودیت زیادی دارد.

نوع فومی که در ساندویچ پانلها استفاده می شود در مقاومت به خوردگی در محیط های مختلف با هم دیگر متفاوتند. مصرف کننده گان قبل از استفاده از ساندویچ پانلها برای انتخاب فوم مناسب باید محیط و نوع کاربری را در نظر داشته باشند.

 

نوع ساندویچ پانل موجود در بازار

۳ نوع ساندویچ پانل در بازار موجود است:

-ساندویچ پانلهای نر و مادگی (این نوع ساندویچ پانلها دارای زوائدی است که توی هم قرار می گیرند سپس به وسیله ی پیچ و مهره به سقف یا زیر ساز محکم می شوند.)

-ساندویچ پانلهای قفل دار (این نوع دارای زبانه ای است که بعد از جا افتادن قفل می شود. این نوع بیشتر در سردخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.)

-ساندویچ پانلهای پیچ مخفی (در این نوع، ابتدا ساندویچ پانل اولی به وسیله ی پیچ محکم می شود و سپس ساندویچ پانلهای بعدی به گونه ای در کنار آن به کار می رود که که روی پیچ را می پوشاند.)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان