تجهیز کارگاه با ساندویچ پانل
تجهیز کارگاه با ساندویچ پانل
اکتبر 3, 2017
ساندویچ پانل
ساندویچ پانل چگونه ساخته می‌شود؟
ژانویه 16, 2018
ساندویچ پانل

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل چیست؟

با پیشرفت فنّاوری مصالحی وارد بازار ساخت‌وساز شده‌اند که شاید نام آن به گوشتان خرده باشد. یکی از آن‌ها ساندویچ پانل است که به دلیل شباهت ساختاری که با ساندویچ دارد، به این نام خوانده می‌شود. ساختار لایه‌ای که مانند یک ساندویچ بوده و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است.

این سازه که بسیار سبک و مقاوم است از دولایه فلزی در دو طرف تشکیل‌شده است و یک‌لایه عایق در میان آن قرارگرفته است. لایه‌های بیرونی معمولاً از جنس فلز بوده و در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. لایه عایق نیز معمولاً از جنس پشم سنگ، پشم‌شیشه، پلی اورتان و پلی استایرن بوده و قابلیت انعطاف‌پذیری دارد. نوع عایق به‌کاررفته در ساندویچ پانل بستگی به نوع کاربرد آن نیز دارد.

 

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل چیست؟

 

کاربردهای ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ ها به دلیل ویژگی‌هایی که دارند در صنعت ساخت‌وساز کاربرد فراوانی دارند. ساخت سردخانه‌های صنعتی، سوله‌های ورزشی، بیمارستان‌های صحرایی، کانکس برای استفاده‌های گوناگون، ساخت نمازخانه‌ های صحرایی، سرویس بهداشتی سیار، ساخت اتاق‌های تمیز و ایزوله در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، ساخت کارگاه‌های ساختمانی، انواع سوله، انواع کاروان و خانه‌های پیش‌ساخته، ساخت کارخانه‌ها و ساختمان‌های صنعتی، استخرهای سرپوشیده و … کاربرد دارد.

ویژگی‌های ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یک سازه سبک و درعین‌حال بسیار مقاوم است. در برابر زلزله و بلایای طبیعی مقاوم است. آنها سبک هستند و وزن زیادی را به سازه تحمیل نمی‌کنند. نصب آسانی داشته و سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برند. با وجود عایقی که دارند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و در فصول مختلف سال قابل‌استفاده هستند. ساندویچ پانل‌ها معمولاً در دو نوع دیواری و سقفی ساخته می‌شوند و در طیف‌ها و رنگ‌های گوناگون قابل سفارش هستند.

ضخامت آنها با توجه به کاربردی که دارند متغیراست و این یکی از فاکتورهایی است که در قیمت آن مؤثر است. به‌عنوان‌مثال اگر شما قصد خرید دارید می‌توانید با تعیین ضخامت ساندویچ پانل قیمت تمام‌شده آن را کاهش دهید. قابل‌ذکراست که ضخامت ساندویچ‌های سقفی و دیواری نیز با هم متفاوت است.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل چیست؟

مزایای ساندویچ پانل

نسبت به مصالح سنتی از قیمت کمتری برخوردار است و این مسئله از نظر اقتصادی بسیار حائز اهمیت است. ضمن اینکه عایق خوبی برای آلودگی‌های صوتی بوده و قابل شستشو نیز هستند. شما به‌آسانی می‌توانید کلیه آلودگی‌های ایجادشده بر روی آن را با شوینده‌های معمولی برطرف کرده و آن را تمیز کنید.

 

خوب است بدانید ساندویچ پانل‌ها در برابر حلال‌ها مقاوم بوده و درز محیط‌های اسیدی و بازی دچار خوردگی نمی‌شوند. این مسئله نگرانی بابت طول عمر مفید ساندویچ پانل‌ها را برطرف می‌کند. این سازه دارای قابلیت انعطاف‌پذیری مناسبی بوده و به شکل‌های مختلف قابل‌نصب است. شما می‌توانید آن را به شکل‌های عمودی و یا افقی بر روی سطوح مختلف نصب کنید و مطمئن باشید که به‌هیچ‌عنوان نزولات جوی و باد و باران به داخل سازه شما نفوذ نخواهد کرد.

انواع ساندویچ پانل

همان‌طور که گفته شد ساندویچ پانل‌ها در دو نوع سقفی و دیواری و با ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند که هرکدام برای مصارف خاصی قابل‌استفاده هستند. به طور کلی ساندویچ پانلها دارای انواع مختلفی است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. ۱- ساندویچ پانلهای سقفی ۲- ساندویچ پانل دیواری۳- ساندویچ پانل سردخانه‌ای ۴-ساندویچ پانل نسوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان