ساندویچ پانل دو رو نایلون
ساندویچ پانل دو رو نایلون
می 9, 2018
ساندویچ پانل سوله
ساندویچ پانل سوله
می 14, 2018
ساندویچ پانل کندسوز

انواع ساندویچ پانل کندسوز

ساندویچ پانل نوعی از متریال‌های جدید در صنعت است که برای پوشش سقف‌ها و یا دیواره‌های مختلف استفاده می‌شود و یکی از مهم‌ترین کارایی‌های آن برای ساخت بناها و یا سازه‌هایی است که نیاز به سرعت بالا برای ساخت دارند.

این متریال، از وزن پایین و کیفیت بالا برخوردار است و دو دسته کلی سقفی و دیواری دارد. اما هرکدام از این موارد زیر مجموعه‌هایی دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های به‌خصوصی هستند. مهم‌ترین ویژگی همه ساندویچ پانل‌ها، عایق خوب برای سرما و گرما و صوت است. اما دیگر ویژگی‌ها در هر نوع از آن‌ها می‌تواند کم یا زیاد باشد، مثل ضد رطوبت بودن، مقاومت در برابر باد و بوران، ضد حریق و ضد ضربه بودن و… که در هرکدام متغیر است. بنابراین با استفاده درست از هرکدام از این ساندویچ پانل‌ها در جایگاه خود، به کیفیت کار خود بیافزایید.

ساندویچ پانل کندسوز

ساندویچ پانل کندسوز

این نوع از ساندویچ پانل‌ها، مانند دیگر ساندویچ پانل‌های صنعتی از سه لایه تشکیل شده‌اند. در این نوع به ‌جای ورق گالوانیزه درونی که نمای داخلی است، از عایق فایبرگلاس یا ایرانیت فایبرگلاس استفاده شده است. این عایق در برابر هرگونه مواد شیمیایی و اسیدی مقاوم است.

ساندویچ پانل کندسوز یا دیرسوز، با علامت اختصاری PRI  موجود است و خواص ویژه‌ای دارد که مهم‌ترین آن‌ها مقاومت بالا در برابر آتش است. این نوع ساندویچ پانل، استانداردهای مختلفی را برای جلوگیری از خطر آتش‌سوزی می‌گذراند. این استانداردها B1  و B2 هستند. در لحظه‌ی آتش‌سوزی، این نوع از ساندویچ پانل و عایق‌های میانی آن، قطره‌های آتش‌زا تولید نمی‌کنند و آتش را کنترل می‌کنند. به‌دلیل این خاصیت کنترل آتش و یا دیر سوز بودن آن، به آن‌ها ساندویچ پانل کندسوز می‌گویند. در این نوع از ساندویچ پانل‌ها، شعله سریع خاموش می‌شود و در نتیجه موجب کاهش شعله‌های آتش می‌شود.

انواع ساندویچ پانل کندسوز:

ساندویچ پانل کندسوز خود انواعی دارد. ساندویچ پانل سقفی با ورق شادولاین، ساندویچ پانل صاف و شیار دار، ساندویچ پانل اتاق تمیز، ساندویچ پانل دو رو نایلون، ساندویچ پانل یک‌رو ورق، ساندویچ پانل یک‌رو ورق یک‌رو نایلون و… از انواع آن است.

ساندویچ پانل کندسوز

کاربرد ساندویچ پانل کندسوز:

همان‌طور که گفته شد، ساندویچ پانل کندسوز دارای ویژگی‌هایی است که آن را از دیگر ساندویچ پانل‌ها متمایز می‌کند. یکی از بارزترین ویژگی‌های آن، کیفیت بالای آن است که در هنگام آتش‌سوزی مواد سمی خطرناک از خود تولید نمی‌کند و امنیت را بسیار بالا می‌برد.

شاید بهتر باشد بدانید که در برخی از موارد مثل کارخانه‌ها و یا کارگاه‌هایی که با مواد اشتعالزا سر و کار دارند، بهتر است از این ساندویچ پانل استفاده شود. دلیل آن این است که زمان حریق، با آرامش بیشتر و در ایمنی بالاتر، می‌توان آتش را کنترل کرد و سپس آن را خاموش نمود. همچنین خطراتی مثل مسمویت افراد را در پی نخواهد داشت. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که در هزینه‌ها بسیار صرفه‌جویی می‌شود و خسارات ناشی از آتش‌سوزی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

این ساندویچ پانل‌ها از قیمت پایین، وزن کم، کیفیت بالا و تنوع رنگی بسیاری برخوردارند.

همچنین از آن‌ها در ساخت سوله‌ها، جان‌پناه‌ها، اتاق‌های آزمایشگاه و… که ایمنی حرف اول را می‌زند نیز بسیار استفاده می‌شود.

 

منابع:

http://mammut-panel.com

http://paydarpooshesh.com

http://panel-sandwich.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان