نصب ساندیوچ پانل
نصب ساندویچ پانل شرکت دوهلر آلمان – پروژه شرکت آذر شیگا
مارس 31, 2020
ساندویچ پانل
ساخت سردخانه با ساندویچ پانل
آگوست 24, 2020
چگونه ساندویچ پانل ارزان و با کیفیت مناسب را از تولید کننده خرید کنیم ؟

چگونه ساندویچ پانل ارزان و با کیفیت مناسب را از تولید کننده خرید کنیم ؟

چگونه ساندویچ پانل ارزان و با کیفیت مناسب را از تولید کننده خرید کنیم ؟

هدف از ارائه این مقاله در بخش اول آگاه سازی مشتریان از جزئیات مشخصات فنی ساندویچ پانل و تاثیر آن بر قیمت خرید ساندویچ پانل مورد نیاز آنهاست.

در بخش دوم مقاله به بررسی کارخانجات تامین کننده مناسب و با کیفیت ساندویچ پانل خواهیم پرداخت و قیمت تامین کننده ها و بقیه فاکتور های فنی را بررسی خواهیم کرد تا خریدار محترم بتواند نسبت به خرید صحیح اقدام نماید.

حال با توجه به اینکه نسبت به کلیه اجزای ساندویچ پانل اطلاعات اجمالی پیدا کردیم به توضیح جزئیات کار می پردازیم.

خطوط تولید:

کانتینیوس یا همان پیوسته هست و در صورتی که سفارش شما بالای ۲۰۰متر مربع می باشد بهتر است از کارخانه ای که خط تولید پیوسته دارد خرید نمایید.

۲ ) در صورتی که طول پانل های سقفی شما بیش از ۱۳٫۵متر است بهتر است از خطوط تولید پیوسته ای که امکان ایجاد اورلب اتوماتیک روی خط تولید دارند استفاده نمایید.

۳ )عرض مفید پانل های تولیدی خطوط بهتر است ۱متر باشد تا در طراحی های مختلف کمترین پرتی را داشته باشد.

۴ )هنگام خرید در پیش فاکتور تولید کننده دقت فرمایید ملاک محاسبه قیمت عرض مفید ساندویچ پانل ( ۱ متر ) لحاظ شده یا عرض غیر مفید ساندویچ پانل ( ۱٫۰۷ متر ) می باشد.

در صورتی که عرض غیر مفید ساندویچ پانل ( ۱٫۰۷ متر ) لحاظ شده باشد قیمت هر متر را باید در عدد ۱٫۰۷ ضرب کنید تا با پیش فاکتور تولید کننده ای که ملاک محاسبه قیمت عرض مفید ساندویچ پانل ( ۱ متر ) را لحاظ کرده قابل مقایسه شود.

انواع عایق:

   ۱ ) پلی استایرن:

پلی استایرن در دانسیته های ۱۵ و ۲۰ کیلوگرم بر متر مکعب تولید می گردد و از ساندویچ پانل های اقتصادی محسوب می شود. این نوع عایق اولین تکنولوژی ساندویچ پانل به شمار می آید و جهت مقایسه می توان گفت ساندویچ پانل ۵ سانت با دانسیته ۱۵ نسبت به دیوار آجری خانه ها ۲ برابر بیشتر عایق است.

ولی به دلیل عدم استفاده ارگان های دولتی معمولا بیشتر مشتریان شخصی که به دنبال صرفه اقتصادی محصول هستند خریدار این نوع پانل می باشند.

قابل ذکر است که عرض مفید این نوع پانل ۹۵ سانتی متر بوده و ملاک محاسبه قیمت با متر طول می باشد و اورلب پانل ها در محاسبات قیمت مورد محاسبه قرار نمی گیرد.

   ۲ ) پلی یورتان:

پلی یورتان بهترین نوع عایق برای استفاده عمومی می باشد که در سه نوع B1,B2,B3  موجود است و به نسبت میزان مقاومت در مقابل آتش سوزی  درجه بندی می شود .

در ایران نوع فوم تولیدی بیشتر B2  است که می تواند تا دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد تحمل دمایی داشته باشد.
معمولا دانسیته این نوع فوم از ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب تولید می شود و دانسیته ۴۰ آن در مقایسه با دیوار آجری خانه ها ۴ برابر بیشتر عایق می باشد.
قابل توجه است که عرض مفید این نوع پانل ۱۰۰سانتی متر بوده و ملاک محاسبه قیمت با متر طول می باشد و اورلب پانل ها در محاسبات قیمت مورد محاسبه قرار نمی گیرد.

   ۳ ) پشم سنگ:

پشم سنگ در دانسیته های ۸۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم بر متر مکعب تولید می گردد و از ساندویچ پانل های کاملا نسوز محسوب می شود و معمولا در کارخانه های ذوب در کوره های ذوب آهن و مکان هایی که درجه حرارت بسیار بالایی دارند و یا احتمال آتش سوزی بسیار بالا است مورد استفاده قرار می گیرد.

ولی به دلیل شرایط سخت تولید و کیفیت چفتی کمتر فقط و فقط در شرایطی که امکان جایگزینی مناسبی وجود نداشته باشد از این نوع ساندویچ پانل استفاده می شود.

قابل توجه است که عرض مفید این نوع پانل ۹۵ سانتی متر بوده و ملاک محاسبه قیمت با متر طول می باشد و اورلب پانل ها در محاسبات قیمت مورد محاسبه قرار می گیرد.

   ۴ ) پلی استایرن فشرده ) ( XPS:

یکی از تکنولوژی های منسوخ می باشد که فقط صرفه اقتصادی داشته و مزیت خاص دیگری ندارد. قیمت آن در حد ساندویچ پانل پلی یورتان است و کیفیتی در حد وسط پلی یورتان و پلی استایرن دارد و در ایران فقط یک شرکت تولید کننده آن است.

انواع ورق:

   ۱ ) گالوانیزه:

پر استفاده ترین ورق در صنعت ساندویچ پانل ورق گالوانیزه رنگی است که ضد زنگ می باشد و در ضخامت های ۰٫۳۵ ، ۰٫۴ ، ۰٫۵ و ۰٫۶ میلی متر موجود است و بسته به نوع مورد مصرف ضخامت های مختلف آن مورد استفاده قرار می گیرد.

  ۲ ) آلوزینک:

در صورتی که رطوبت محیط از حد معمول بیشتر باشد (مانند سالن استخر ها) از ورق آلوزینک استفاده می شود، که زنگ زدگی ورق را کاهش می دهد و در ضخامت های ۰٫۵ و ۰٫۶ موجود است ولی در کل، موجودی این ورق در بازار ایران معمولا بسیار کم و قیمت آن نسبت به گالوانیزه ۱۰ درصد بیشتر است.

  ۳ ) آلومینیوم:

در صورتی که محیط کاملا رطوبی باشد (مانند اسکله های نفتی و شرایطی که پانل داخل آب قرار گیرد) از ساندویچ پانل با ورق آلومینوم استفاده می شود که کاملا ضد زنگ است و در ضخامت های ۰٫۶ و ۰٫۷ مورد استفاده قرار می گیرد و قیمت آن نسبت به گالوانیزه ۶۰ درصد بیشتر است.

ساندویچ پانل های خاص:

   ۱ ) ساندویچ پانل یکرو ورق و یکرو فویل:

ارزان ترین نوع ساندویچ پانل سقفی پلی یورتان با ضخامت ۲ سانتی متر، دانسیته ۳۵، یکرو ورق گالوانیزه رنگی ۰٫۴ و یکرو فویل آلومینیومی می باشد. این نوع پانل برای مشتریانی که قصد دارند از ورق و پشم شیشه و تور مرغی ( سیستم قدیمی سقف سوله ها ) استفاده کنند پیشنهاد می شود.
قابل توضیح است این سیستم در دیوار و سقف سوله ها و ضخامت و دانسیته های بیشتر نیز قابل ارائه می باشد اما توصیه میگردد قبل از خرید حتما با کارشناسان ما نوع فعالیت، محل سوله و دیگر موارد را کاملا بررسی و مشورت فرمایید.

  ۲ ) ساندویچ پانل سردخانه ای:

تفاوت اصلی این نوع ساندویچ پانل در ضخامت عایق مورد استفاده می باشد که بسته به درجه حرارت منطقه و سردخانه و یا شوک های دمایی مورد نیاز ضخامت ساندویچ پانل تعیین می گردد و در این نوع ساندویچ پانل ها معمولا عایق پلی یورتان مورد استفاده قرار میگیرد.

  ۳ ) ساندویچ پانل کلین روم ( اتاق تمیز ):

نکاتی که در خرید ساندویچ پانل باید مد نظر قرار داد:

ساندویچ پانل کلین روم همانطور که از نامش پیداست در محیط های کاملا بهداشتی مانند دارو سازی ها، آزمایشگاه های تخصصی و امثال آن مورد استفاده قرار میگیرد و معمولا از ورق گالوانیزه رنگی کاملا صاف با ضخامت ۰٫۶ و با فوم پلی یورتان B2 حداقل با ضخامت ۵ سانتی متر و دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب ساخته می شود.

  ۱ ) انتخاب تامین کننده:

برای بهترین خرید در بین تولید کننده های ایرانی گزینه های زیر توصیه میشوند:

  • مجتمع صنعتی ماموت واقع در شهر کرج
  • کارخانه ارغوان کبیر شکوهیه ( کبیر پانل ) واقع در شهر قم
  • کارخانه آریا بارون طوس واقع در مشهد
  • کارخانه پارسین گستر واقع در شیراز

  ۲ ) نحوه تشخیص نمایندگان رسمی:

شما وقتی در گوگل برای خرید ساندویچ پانل جستجو می کنید نمایندگان بسیاری را مشاهده خواهید کرد اما تمام این نمایندگان عوامل رسمی کارخانه نیستند. پس دقت کنید پیش فاکتوری که برای شما ارسال می شود در سربرگ کارخانه و با مهر و امضای کارخانه باشد.
دقت بفرمایید تقلید از سربرگ بسیار آسان بوده ولی مهر و امضا پیگرد قانونی دارد پس وجود مهر و امضا در سربرگ کفایت میکند.
نحوه دیگر تشخیص این مورد پرسش از راننده حمل کننده و یا مشاهده بارنامه ارسالی است که آدرس فرستنده باید محل های ذکر شده در بند ۱ باشد.

۳ ) ویژگی های پیش فاکتور اصلی:

  • تمام مشخصات ساندویچ پانل از جمله نوع پانل ( دیواری یا سقفی )، ضخامت پانل، جنس فوم پانل، دانسیته پانل، ضخامت ورق و یا فویل آلومینیومی، جنس ورق و نحوه محاسبه قیمت آن باید در پیش فاکتور رسمی و در سربرگ شرکت و مهر و امضا شده برای مشتری ارسال گردد.
  • واریزی شما حتما باید به شماره حساب با نام شرکت صادر کننده پیش فاکتور واریز شود و این شماره حساب باید در پیش فاکتور رسمی و در سربرگ شرکت و مهر و امضا شده برای مشتری ارسال گردد، مگر در مواردی که خرید بصورت غیر رسمی باشد و خریدار مجبور است به فروشنده اعتماد کند.
  • در صورتی که برای خرید بهترین کیفیت ساندویچ پانل مشتاق هستید و یا خریدی بیش از ۲۰۰۰ متر مربع دارید حتما از کارخانه تولید کننده بازدید نمایید و در صورت مخالفت تولید کننده از معامله خودداری نمایید.
  • معمولا شرایط پرداخت اکثر کارخانجات به اینصورت است که ۶۰ درصد به عنوان پیش پرداخت دریافت می گردد و مابقی بعد از آماده شدن پانل ها قبل از بارگیری تسویه می شود. به دلیل شرایط پرداخت، شما باید با نماینده و یا تولید کننده معتبر اقدام به خرید نمایید، زیرا بعضی مواقع قیمت کم عامل سوءاستفاده برخی نمایندگان غیر رسمی می شود.
  • پیش فاکتور ساندویچ پانل به دلیل نوسانات شدید آهن و دلار باید دارای زمان اعتبار و صدور باشد و تولید کننده ملزم به انجام تعهد در زمان مذکور باشد.
  • پیش فاکتور باید دارای زمان تحویل باشد.
  • در نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل، شرکت ارائه دهنده پیش فاکتور باید موارد زیر را رعایت و ذکر کند، در غیر اینصورت و یا ذکر مبالغ بیشتر و یا شرایط نامناسب، قطعا تامین کننده مناسبی برای خریدار نخواهد بود:

(۱ملاک محاسبه فروش ساندویچ پانل باید طبق عرض مفید ساندویچ پانل باشد و در غیر اینصورت ۷% به ضرر خریدار خواهد بود که در قیمت مفید قابل رویت نیست و در قیمت کل مستتر خواهد بود.

(۲به قیمت فی ساندویچ پانل طبق عرف کلیه تولید کنندگان ۱% هزینه بسته بندی و ۹% ارزش افزوده اضافه خواهد شد مگر در شرایط خاص و خرید غیر رسمی که هر شرکت برای خود دارای شرایط منحصر به فرد می باشد.

  • هزینه حمل به عهده خریدار است، ولی با این حال سعی کنید تامین وسیله نقلیه حمل به عهده تولید کننده باشد، به دلیل اینکه کارمندان شرکت تولید کننده در تامین نوع و شرایط تریلی حمل تجربه بهتری دارند و سعی آنها رسیدن بار به صورت کاملا سالم به محل مشتری میباشد.
  • هزینه حمل یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب تولید کننده می باشد و نزدیکی پروژه به تولید کننده هزینه حمل را کاهش می دهد، ولی در صورتی که متراژ درخواستی شما بالای ۲۰۰ متر مربع باشد نباید این مورد را ملاک انتخاب قرارد هید.
  • برای چندمین بار تاکید می گردد مواردی از جمله نوع پانل ( دیواری یا سقفی )، ضخامت پانل، جنس فوم پانل، دانسیته پانل، ضخامت ورق یا فویل آلومینیومی و جنس ورق در قیمت فی ساندویچ پانل تاثیر بسزایی دارد، پس ذکر این موارد و کلیه موارد ارائه شده در پیش فاکتور الزامی می باشد.

کارشناسان این شرکت در ساعات اداری آماده ارائه مشاوره رایگان می باشند و در صورتی که در هر یک از قسمت های این مقاله موردی جهت راهنمایی و توضیح بیشتری باشد در خدمت شما بزرگواران خواهند بود.

دیدگاه ها بسته شده است

مشاوره رایگان