ساندویچ پانل GRP
جولای 9, 2016
ساندویچ پانل پلی کربنات
جولای 17, 2016

چه نوع ساندویچ پانل در تبریز قابل استفاده است؟

شهر تبریز یا بهتر بگوییم استان آدربایجان شرقی در کل آب و هوایی کاملا کوهستانی و سرد دارد ولی با این حال در شهرستان های اطراف شرایط کاملا اینگونه نیست. به عنوان مثال شهر جلفا با آب هوایی نسبتا گرم و بارش برف بسیار کم است ولی در آن وزش باد به شدت زیاد است و یا در شهری وزش بسیار کم ولی بارش برف بسیار زیاد است. لذا جهت انتخاب ساندویچ پانل در تبریز انواع آن را در زیر شرح می دهیم. قابل ذکر است در صورتی که از میانگین آب هوا و بارش شهرهای دیگر از طریق سایت هواشناسی کشوری مطلع باشیم ، این اطلاعات قابل تعمیم به شهر های دیگر است.

همان گونه که می دانیم در طراحی های سازه فلزی و سازه های بتنی و یا صنعتی و ساختمانی ضریبی به عنوان ضریب برف و وزش باد و دیگر عوامل طبیعی از جمله زلزله و … تعریف می شود که در محاسبات استحکام بنا لحاظ می گردد.

متاسفانه در مورد پوشش سقف و دیوار چنین ضرایب و محاسباتی انجام نمی شود و این خود باعث می شود گاها کارفرمایان یا هزینه بیشتری از مبلغ مورد نیاز را متحمل شوند و گاهی باعث سستی سالن نهایی می شود.

بدین جهت با توجه به تجربیات علمی و عملی خویش بر آن شدیم در مورد انواع ساندویچ پانلی که در تبریز می توان استفاده کرد و نکات فنی را بیان کنیم.

انواع ساندویچ پانل در تبریز که قابلیت استفاده دارند به شرح زیر است :

ساندویچ پانل سقفی :

 

تصویر ساندویچ پانل در تبریز 1

ساندویچ پانل در تبریز

 

ساندویچ پانل سقفی یک رو ورق و یک رو فویل با ضخامت ۲ سانت و دانسیته ۴۰ :

این نوع ساندویچ پانل دارای تحمل بار کم نسبت به دیگر پانل های استاندارد است و در هر متر مربع حدود ۷۰ کیلوگرم تحمل بار دارد و در اکثر نقاط کشور جایگزین مناسبی برای ورق گالوانیزه و پشم شیشه می باشد. به دلیل دانسیته استانداردش عایق مناسبی برای اتاق های معمولی سالن ها و ویلا ها می باشد.

ساندویچ پانل سقفی یک رو ورق و یک رو فویل با ضخامت ۳ سانت و دانسیته ۴۰ :

نسبت به مورد قبل ۱۰ درصد استحکام بیشتری داشته و ۳۳ درصد بیشتر عایق دماست و جایگزین بهتر و مناسب تری برای ورق و پوشش های ارزان قیمت می باشد.

ساندویچ پانل سقفی یک رو ورق و یک رو فویل با ضخامت ۴ سانت و دانسیته ۴۰ :

این نوع ساندویچ پانل تقریبا همان ساندویچ پانل استاندارد است بدون ورق زیری که استحکام و تحمل بار آن را تا حدود ۱۰۰ کیلو گرم در متر مربع پایین می آورد ولی عایق کاملی برای دماست.

ساندویچ پانل سقفی دو رو ورق با ضخامت ۴ سانت و دانسیته ۳۰ :

فرق اساسی این نوع پانل کاهش ۲۵ درصدی عایق بودن آن است ولی تحمل باری در حدود ۱۸۰ کیلو گرم در متر مربع را دارد.

ساندویچ پانل سقفی دو رو ورق با ضخامت ۴ سانت و دانسیته ۴۰ :

جهت ساخت ساز های صنعتی و تجاری و مسکونی ساندویچ پانل استاندارد به شمار می رود و بالاترین مقاومت و کمترین اتلاف انرژی را داراست.

ساندویچ پانل سقفی دو رو ورق با ضخامت بیشتر از ۴ سانت و دانسیته بیشتر از۴۰ :

این نوع ساندویچ پانل ها مختص سردخانه، کلین روم ( اتاق تمیز ) و کاربرد آن جهت عایق بندی کامل در دماهای بالا و پایین هست که تا ضخامت ۶ سانتی متر و ضخامت ورق ۰٫۶ میلیمتر قابل تولید است.

ساندویچ پانل دیواری :

 

تصویر ساندویچ پانل در تبریز 2

ساندویچ پانل در تبریز

در ساندویچ پانل دیواری شرایط عکس ساندویچ پانل های سقفی است بدین معنی که وزش باد فاکتور مهمتری از بارش برف است پس هر چه وزش باد بیشتر باشد مقاومت ساندویچ پانل باید افزایش یابد.

ساندویچ پانل دیواری یک رو ورق و یک رو فویل با ضخامت ۳ سانت و دانسیته ۴۰ :

با اینکه می دانیم مقاومت این ساندویچ پانل کمتر از حد استاندارد است اما جهت کاهش هزینه جایگزین مناسبی برای ورق و یا دیواره های غیر ایمن است و عایق مناسبی جهت دماست. با این حال بهتر است بدانیم در حفظ سردی سالن عایق بودن دیواره ها نقش مهمتری از عایق بودن سقف دارد و در حفظ گرمای داخل سالن عایق بودن ساندویچ پانل سقفی مهمتر از دیواره هاست.

ساندویچ پانل دیواری یک رو ورق و یک رو فویل با ضخامت ۴ سانت و دانسیته ۴۰ :

همان ویژگی های ساندویچ پانل بالایی را داراست و ۲۵ درصد بیشتر عایق سرماست.

ساندویچ پانل دیواری دو رو ورق با ضخامت ۴ سانت و دانسیته ۴۰ :

این نوع ساندویچ پانل استاندارد ترین ساندویچ پانل برای انواع ساخت و ساز است و عایق بسیار خوبی برای دماست و مقاومت بالایی در حدود ۲۰۰ کیلو گرم بر متر مربع دارد.

ساندویچ پانل دیواری دو رو ورق با ضخامت بیشتر از ۴ سانت و دانسیته بیشتر از۳۰ :

این نوع ساندویچ پانل ها معمولا در سردخانه های زیر صفر و صفر درجه کاربرد دارند و تا ضخامت ۱۵ سانتی متر و ضخامت ورق ۰٫۶ میلیمتر قابل تولید است.

 

جهت مطالعه مقالات بیشتر در مورد ساندویچ پانل عایق دار اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان