نصب ساندویچ پانل کارخانه طلا پروفیل ارس
مزایای ساندویچ پانل عایق دار
ژوئن 17, 2016
طراحی وفروش ونصب ساندویچ پانل
طراحی فروش و نصب ساندویچ پانل در زنجان
ژوئن 17, 2016
تصویر ساخت کارخانه آریا سپهر کیهان 39

معرفی ساندویچ پانل عایق دار

ساندویچ پانل عایق دار (ISP) طی ۵۰ سال گذشته همواره برای ساخت سازه های تجاری در استرالیا مورد استفاده قرار گرفته است. ساندویچ پانل عایق دار (ISP) متشکل از سه عنصر جداگانه است که برای به وجود آوردن یک ساختار واحد در هم فشرده شده اند

(شکل ۱).

خواص ترکیبی چون کشش بالا و مقاوت فشاری لایه فولادی بیرونی و مقاومت برشی بالای هسته داخلی، آن را به یکی از مصالح ساختمانی دارای ظرفیت مهار بالا با وزنی سبک تر از ساختمان های سنتی تبدیل کرده است.

پلی استایرن منبسط شده (EPS) ، فوم پلی اورتان (PUR) ، فوم پلی ایزوسیانورات (PIR) ، و پشم های معدنی یا فیبر سنگی پرکاربردترین هسته های استفاده شده در ساختار ساندویچ پانل عایق دار هستند.

پانل PUR در استرالیا به طور گسترده تولید و یا مورد استفاده قرار نمی گیرد.

EPS با بهره گیری از فرآیند پلیمریزاسیون که منجر به تولید دانه های کروی شفاف پلی استایرن به اندازه دانه های شکر می شود، از منومر استایرن ساخته شده است. در طول این فرآیند یک نوع هیدروکربن با نقطه جوش پایین (معمولاً گاز پنتان)، برای کمک به انبساط در طول پردازش متوالی، به مصالح اضافه می شود.

کند کننده شعله که اغلب برای انبساط  پلی استایرن گسترش یافته مورد استفاده قرار میگیرد، hexabromocyclododecane (HBCD) است. HBCD  در طول فرایند پلیمریزاسیون اضافه شده و درون ماتریس پلیمر باقی می ماند.

پانل های PIR توسط فوم در محل به عنوان مخالف به رها کردن در فرآیند ساخت، تولید می شوند.
جهت مطالعه مقالات بیشتر در مورد ساندویچ پانل عایق دار اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان