غشاء PVC
جولای 28, 2016
ساندویچ پانل اقتصادی
آگوست 4, 2016

معرفی ساندویچ پانل لانه زنبوری

ساندویچ پانل لانه زنبوری و یا ساختارهای طبیعی ساخته شده از یک هندسه لانه زنبوری است که اجازه می دهد تا میزان مواد مورد استفاده به حداقل وزن و حداقل هزینه مواد برسد. هندسه ساندویچ پانل با ساختار لانه زنبوری به طور گسترده ای متفاوت است. اما وجه مشترک تمام این ساختارها آرایه ای از سلول های توخالی بین دیواره های عمودی نازک تشکیل شده است. سلول ها اغلب ستونی و شش ضلعی می باشند.

 

ساندویچ پانل لانه زنبوری

ساندویچ پانل با ساختار کامپوزیت یک کلاس خاص از مواد کامپوزیت است که با اتصال دو پوسته نازک اما سفت به یک هسته سبک اما ضخیم  ساخته شده است. مواد هسته ای به طور معمول مواد با قدرت کم است.

گاهی اوقات، ساختار لانه زنبوری برای داشتن قدرت اضافه با فوم پر می شود. فوم فلزی سلول باز و بسته نیز می تواند به عنوان مواد هسته ای استفاده شود.

ویژگی هایی از قبیل عایق حرارتی با توجه به ساختار لانه زنبوری پانل ها با پوست ساخته شده از گرمانرم نه تنها باعث ارائه استحکام عالی در حداقل وزن است که با توجه به سیستم مواد گرمانرم ذاتی هستند.

بسته به نیازهای یک برنامه خاص پوست کامپوزیت معمولا شیشه ای و یا فیبر کربن است.

هسته به پوست با چسب یا با اجزای فلزی توسط لحیم کاری با هم پیوند می خورند.

 

قدرت و صلابت از مواد کامپوزیت وابسته به دو عامل است:

  • پوسته بیرونی
  • رابط بین هسته و پوست

 

ساختار ساندویچ پانل لانه زنبوری

ساختار لانه زنبوری به طور گسترده ای در ساندویچ پانل استفاده می شود، این نوع از پانل می تواند در انواع مختلف از جمله ساندویچ پانل FRP ، پانل آلومینیوم کامپوزیت و غیره استفاده شود .ساندویچ پانل لانه زنبوری از پلی استر تقویت شده با پلاستیک، فیبر با مقاومت بالا و شیشه ساخته می شود. در کف های ضد لغزش قالب الگوی آج از طریق فرایند ثابت جذب دمای خلاء و آگلوتیناسیون و انجماد به دست می آید.

جهت مطالعه مقالات بیشتر در مورد ساندویچ پانل اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان