ساندویچ پانل در نجف
خرید ساندویچ پانل در نجف
ژوئن 9, 2018
ورق گالوانیزه
مقایسه ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه و پشم شیشه
ژوئن 15, 2018
یکرو فویل

ساندویچ پانل نوعی پوشش است که در دو طرف آن لایه وجود دارد. در میان این دو لایه یک لایه نرم و انعطاف‌پذیر وجود دارد که عایق است. ساندویچ پانل ۲ سانتی‌متری یکرو فویل همانند دیگر انواع خود از دو لایه بیرونی و یک لایه میانی عایق تشکیل شده است.

در این محصول، جنس ورق بیرونی یک لایه ورق فلزی و یک لایه فویل آلومینیومی است. به همین دلیل این پانل را، ساندویچ پانل یکرو فویل می‌نامند. این محصول عایق بسیار قوی در برابر حرارت، صوت، مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی، آتش‌سوزی، قارچ و… است.

از ویژگی‌های بسیار مهم این محصول امکان جا به جایی و استفاده مجدد و همچنین ضد زنگ بودن آن است. ساندویچ پانل‌های یکرو فویل برای ساخت انواع سقف کاذب، انبار، سوله، سردخانه، یخچال‌های صنعتی و خانه‌های پیش‌ساخته به کار می‌رود

یکرو فویل

 

مشخصات ساندویچ پانل یکرو فویل

در این محصول عایق مورد استفاده در لایه میانی از جنس فوم پولی یورتان است. فوم پلی یورتان دارای ضریب حرارتی بسیار پایین است و مانع انتقال حرارت می‌شود. همچنین ضخامت آن ۱ یا ۲ سانتی متر است. ضخامت کم فوم میانی باعث شده که ضخامت نهایی محصول ۲ سانتی متر باشد. به همین دلیل به این محصول ساندویچ پانل ۲ سانتی‌متری یکرو فویل می‌گویند.

یکرو فویل

انواع فویل آلومینیوم به کار رفته در ساندویچ پانل‌ها

فویل به کار رفته در این محصول دارای انواع گوناگونی است. در ادامه به بررسی انواع فویل آلومینیومی می‌پردازیم.

فویل آلومینیوم مصلح:

در این محصول فویل به کار رفته در ساندویچ پانل به صورت ترکیبی از مواد است. این فویل از ترکیب شدن یک لایه ورق آلومینیوم، یک لایه پلاستیک فشرده، یک لایه ورق آلومینیوم، یک لایه کاغذ و یک لایه الیاف است. ترکیب این مواد باعث افزایش مقاومت نهایی ساندویچ پانل در مقابل حرارت و برودت می‌گردد.

فویل آلومینیوم امباس:

این فویل آلومینیومی از ۶۰ یا ۷۰ درصد آلومینیوم خالص تشکیل شده است. درصد بالای آلومینیوم به کار رفته باعث افزایش مقاومت و همچنین افزایش رفلکس نور شده است.

ورق‌های بکار رفته ساندویچ پانل ۲ سانتی‌متری یکرو فویل

در این نوع محصول از ورق‌های گالوانیزه، آلومینیومی و ورق آلوزینک با ضخامت‌های های ۰٫۵و۰٫۷ میلیمتر استفاده می‌شود. تفاوت ویژگی‌های این ورق‌ها باعث تفاوت محل کاربرد ساندویچ پانل می‌شود.

ورق گالوانیزه

کاربرد اصلی ورق‌های گالوانیزه در مکان‌هایی است که امکان خوردگی ورق زیاد باشد. این ورق با آلیاژ روی پوشش داده می‌شود. روی قابلیت ضد خوردگی دارد و در نتیجه ورق تولید شده دارای مقاومت بسیار زیادی است.

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم یکی از پرکاربردترین ورق‌های صنایع گوناگون است. این ورق در ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری وبه دلیل عایق بودن و انعطاف‌پذیری بالا کاربرد دارند. در صورتیکه ساندویچ پانل از دو لایه آلومینیومی تشکیل شده باشد به آن دورو فویل می‌گویند.

ورق آلوزینک

این ورق کاربرد بیشتری در مقایسه با دو نوع قبل دارد. دلیل این امر قابلیت جوش‌پذیری، کار در شرایط جوی نامناسب، ضدخوردگی، سبک بودن و… است. ورق های آلوزینک می توانند طرحدار یا صاف باشند. از آلوزینک در صنایع گوناگون و ساختمان مسکونی استفاده می شود. درساندویچ پانل ۲ سانتی یکرو فویل نیز کاربرد زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان