کاربردهای ساندویچ پانل
کاربردهای ساندویچ پانل
سپتامبر 29, 2018
ساخت کارخانه با ساندویچ پانل
استفاده از ساندویچ پانل در ساخت کارخانه
اکتبر 7, 2018
کاربرد ساندویچ پانل در معماری

باتوجه به پیشرفت روزافزون صنعت ساختمان‌سازی و تولید مصالح ساختمانی جدید، امروزه انواع ساندویچ پانل در معماری نوین، توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده‌است. انواع ساندویچ پانل، این امکان را به ساختمان سازان داده‌است تا به جای استفاده از چوب، آجر و سایر مصالح رایج و سنتی، از کاربردهای گسترده و مزایای آن‌ها بهره‌مند شوند.

ویژگی‌های مفید این نوع مصالح آماده، چون پوشش دهی مناسب، مقاومت بالا، زیبایی و بالا بردن سرعت ساخت و ساز و… اهمیت استفاده از ساندویچ پانل در معماری امروزی را دوچندان کرده‌است.

ساختار منحصر به فرد ساندویچ پانل، که دارای دو لایه فلزی و یک فوم عایق است، آن را برای عایق کردن و پوشش دهی هرچه بیشتر سقف و دیوار‌ها مناسب ساخته است. که این ویژگی یک ویژگی بسیار مهم  در ساخت وساز محسوب می‌شود.

استفاده از ساندویچ پانل در معماری جدید، هم برای صنعت‌کاران ساختمانی و هم برای افرادی که از این دسته مصالح در سازه‌های خود استفاده می‌کنند، مزایای بسیاری دارد.

مزایای ساندویچ پانل در معماری

ساندویچ پانل در معماری

این نوع مصالح، استحکام و طول عمر بالایی دارند. علاوه بر این، تنوع رنگ بالای ساندویچ پانل‌ها، آن‌ها را از لحاظ دکوراسیون و زیبایی، خاص و منحصر به فرد ساخته است.

برخی از ساندویچ پانل‌های سقفی، دارای اشکال و طرح‌های مختلفی هستند که ظاهری زیبا به ساختمان می‌دهند. در هسته ساندویچ پانل ها، از مواد سبک استفاده شده‌است ،که این امر باعث بالا بردن استحکام و ایمنی سازه در برابر زلزله شده‌است.

قابلیت تعویض این نوع مصالح، این امکان را به شما می‌دهد تا بدون آسیب به محیط زیست و تولید بالای زباله، در صورت ایجاد مشکل و خرابی آن‌ها را جایگزین کنید. تنوع در ابعاد وضخامت ساندویچ پانل‌های موجود، این امکان را به مصرف کننده می‌دهد که با توجه به نوع مصرف، انواع مختلفی از آن‌ها را به کار گیرند.

وزن کم این نوع سازه‌ها به دلیل استفاده از فلزات سبکی چون آلومینیوم، هزینه زیرسازی برای ساختمان را کاهش می‌دهد و درنتیجه، کاهش چشم‌گیر هزینه‌های تکمیل ساختمان را درپی خواهدداشت. سرعت نصب و راه اندازی بالای ساندویچ پانل، یکی دیگر از مزایای آن محسوب می‌شود.

با توجه به عمر مفید بالای این نوع مصالح، می‌توان عمر سازه‌ها را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داد. به علت فضای ناچیز دیوارهای ساندویچ پانل، فضای مفید قابل استفاده‌ بیشتری در دسترس خواهیم‌داشت. ساندویچ پانل‌ها، به نوعی عایق حرارت محسوب می‌شوند و با جلوگیری از تبادل گرما و سرما در ساختمان، هزینه استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی، همچنین مصرف انرژی راکاهش می‌دهد.

ساندویچ پانل در معماری

ساندویچ پانل در معماری برای انواع اقلیم‌ها و شرایط مختلف آب و هوایی، قابل استفاده هستند.

این مصالح  دربرابر رطوبت مقاوم هستند. به همین علت موجودات میکروبی، شرایط رشد و تکثیر روی آن‌ها را ندارند و این امر موجب مقاومت ساندویچ پانل‌ها در مقابل پوسیدگی می‌شود. این ویژگی، یکی دیگر از مزایای ساندویچ پانل‌ها نسبت به مصالح سنتی است که باعث استحکام هرچه بیشتر سازه می‌شود.

امکان حمل و نقل آسان این مصالح، آن‌ها را از سایر مصالح سنگین و پر دردسر قدیمی، متمایز ساخته است.

ساندویچ پانل‌ها، از مقاومت بالایی برخوردارند و بعلت قدرت جذب نیروی بالا، در دیوار و سقف‌های کاذب پرکاربرد هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های ساندویچ پانل‌ها این است که بعلت استفاده از فوم پلی‌اورتان در ساختار آن‌ها، یک عایق صوت مناسب محسوب می‌شوند. شستشوی این مصالح و تمیز کردن آن‌ها، بسیار راحت است و استفاده از آن‌ها، بعلت ثبات رنگ و کیفیت بالا، بسیار مقرون به صرفه است.

وجود فوم پلی‌اورتان در ساختار ساندویچ پانل‌ها، که از درصد کربنات بالایی برخوردار است، این محصولات را در برابر اشتعال مقاوم ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان