ساندویچ پانل
قیمت ساندویچ پانل
ژانویه 28, 2018
ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری
فوریه 19, 2018
ساندویچ پانل‌ها

ساندویچ پانل برای پوشش سوله‌ها و دیوار‌ و کف به‌کار می‌رود. ساندویچ پانل‌ها یک جور عایق حرارتی و صدا و سرما و… هستند. انواع مختلفی دارند. بسته به کیفیت آن‌ها، از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردارند.

برای خرید ساندویچ پانل‌ها، بهتر است آن‌ها را از تولیدکنندگان معتبر تهیه کنید، زیرا کیفیت آن‌ها تایید شده است.

عموما پلی استایرن به‌دلیل نوع کاربردش نسبت به بقیه ساندویچ پانل‌ها ارزان‌تر هستند. همچنین می‌توان با پایین آوردن ضخامت ورق فلزی در ساندویچ پانل‌های سفارشی و یا استفاده از این ورق فلزی تنها در یک طرف ساندویچ پانل‌ها، میزان هزینه به‌کار رفته در آن ها را کاهش داد و یا با استفاده از ساندویچ پانل‌های دسته دوم که هنوز قدرت و کارایی دارند هزینه‌های خرید پانل را کاهش داد.

اما بهتر است هنگام خرید این مصالح دقت فراوانی داشته باشید، چرا که با اندازه گیری مناسب می‌توان در هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

ساندویچ پانل ارزان قیمت، همان ساندویچ پانل کمپوزیت آلومینیوم است. همچنین از ترکیب کمپوزیت آلومینیوم با مصالح سبک و مرکب دیگر که از دو طرف با یک لایه ورق فلزی و… پوشانده شده‌اند و در میان آن‌ها یک لایه عایق قرار دارد، می‌توان به ساندویچ پانل ارزان قیمت دست یافت. این عایق، می‌تواند از پشم شیشه و دیگر مصالح ترکیبی باشد.

عایق ساندویچ پانل ارزان، نرم و انعطاف‌پذیر است و می‌تواند از موادی مثل پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تشکیل شود. همچنین این مصالح بسیار سبک هستند.

کارایی این مواد مثل دیگر مواد طراحی در ساندویچ پانل‌ها است، اما همان‌طور که گفته شد با افزایش کیفیت آن‌ها قیمت پانل‌ها نیز افزایش می‌یابد.

این پانل‌ها باید دارای خواص فیزیکی زیادی باشند تا بتوانند مقاومت کافی را در برار میزان بارش، باد، برف، رطوبت، پوسیدگی، آتش و… نشان دهند.

ساندویچ پانل‌ها به دو دسته سقفی و دیواری تقسیم می‌شوند.

از ساندویچ پانل‌‌ها می‌توان به‌عنوان دیوار‌ها و یا تیغه‌های جداسازی استفاده کرد.

در دوران قدیم برای سقف خانه‌هایی که مدام در معرض باران و رطوبت قرار داشتند مثل خانه‌های شمالی و یا جنگلی، از آجر سفال استفاده می‌شد که راه‌حل ابتدایی و زیبایی بود.این آجر سفال‌ها می‌توانستند عایق باران و سرما باشند و بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گرفتند،اما با روی کار آمدن ساندویچ پانل‌ها کم‌کم از دور خارج شدند، چرا که این آجر‌ها زمان زیادی را برای نصب به خود اختصاص می‌دادند.ساندویچ پانل‌ها، هم سبک‌تر هستند و هم سرعت بیشتری در نصب دارند و از عمر بالاتری نیز برخوردارند. ساندویچ‌ پانل‌های ارزان نیز از سرعت و انعطاف بیشتری برخوردارند و سریعا با هزینه بسیار پایین تهیه می‌شوند و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را نصب کرد.

ساندویچ پانل‌ها در رنگ‌های بسیاری وجود دارند. رنگ‌هایی مثل سبز، سفید، قرمز، آبی، نارنجی، آجری رنگ، نقره‌ای، طوسی، زرد، بنفش، کرم، تمام رنگ‌های روشن و تیره و… را می‌توان برای مصارف گوناگون تهیه کرد.

همچنین ضخامت این ساندویچ پانل‌ها از ۵ تا ۲۰ سانتی‌متر است و می‌توان برحسب نیاز هرکدام را که به‌صرفه‌تر است سفارش داد.

ساندویچ پانل‌ها برای پوشش سوله‌ها، ورزشگاه‌ها، مرغ‌داری‌ها، استخر‌ها، سازه‌های فلزی و… استفاده می‌شوند و متریال بسیار پرکاربرد و با کیفیتی در زندگی امروزه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان