کاربرد ساندویچ پانل در معماری
کاربرد ساندویچ پانل در معماری
اکتبر 3, 2018
لوکس‌ترین خانه‌ها
ساخت لوکس‌ترین خانه‌ها با ساندویچ پانل
اکتبر 21, 2018
ساخت کارخانه با ساندویچ پانل

ساخت کارخانه با ساندویچ پانل چه ویژگی‌های دارد

یکی از مهمترین قسمت‌های هر بنایی مصالح به کار رفته در آن است. اما در چند سال گذشته با پیشرفت تکنولوژی، تغییرات بسیار گسترده‌ای در مصالح ساختمانی ایجاد شده است. مصالح جدید امروزی بسیار به صرفه‌تر، سبک‌تر و مستحکم‌ترند. یکی از مصالح نوینی که در چند سال اخیر رواج پیدا کرده است، ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری هستند. این تکنولوژی جدید در ساخت و ساز بهدسته‌ها خوبی جای خود را باز کرده است و می‌توان از آن در ساختمان‌سازی ، کانکس‌های آماده، بیمارستان‌ها و … استفاده کرد و علاوه بر آن‌ها ساخت کارخانه با ساندویچ پانل در شهرک‌های صنعتی نیز بسیار رایج است.

ساخت کارخانه با ساندویچ پانل

از آنجایی که کارخانه‌ها و سوله‌های صنعتی کاربرد متفاوتی نسبت به ساختمان‌های مسکونی دارند، باید بسیار مقاوم‌تر و مستحکم‌تر باشند. چون بسیاری از کارخانه‌ها در دما و حرارت بالایی کار می‌کنند، برای ساخت کارخانه‌ها استفاده از متریال‌هایی که بیشترین مقاومت در برابر فشار و حرارت داشته باشد، بسیار مهم است. یکی از مصالحی جدیدی که این دو ویژگی را دارا می‌باشد ساندویچ پانل‌ها هستند.

ساخت کارخانه با مصالح سنتی منطقی به نظر نمی‌رسد؛ زیرا ساخت دیوارهایی به طول ۵ تا ۶ متر با این گونه مصالح در عقل هیچ شخصی نمی‌گنجد. پس استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت کارخانه‌ها بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. ساندویچ پانل‌ها دارای دو نوع سقفی و دیواری هستند که هر دو آن‌ها را می‌توان در ساخت کارخانه با ساندویچ پانل استفاده کرد.

ساخت کارخانه با ساندویچ پانل

مزایایی ساخت کارخانه با ساندویچ پانل

ساخت کارخانه با ساندویچ پانل مزایای زیادی به همراه خواهد داشت که از این جمله می‌توان به سرعت اجراء، سبک بودن سازه کارخانه، مقاومت در برابر حرارت، رطوبت و صوت و صرفه اقتصادی بالاتر اشاره کرد. استفاده از ساندویچ پانل در کارخانه‌های داخل کشور همچون گروه خودروسازی ایران خودرو مشاهده کرد. مدیران آینده‌نگر و اقتصادی همیشه تمایل دارند از این تکنولوژی جدید برای ساخت کارخانه استفاده کنند. یکی دیگر از دلایل سرمایه‌گذاری مدیران برای ساخت کارخانه با ساندویچ پانل قیمت مناسب آن می‌باشد. قیمت این تکنولوژی با توجه به کاربرد عالی آن بسیار مناسب است.

در چه کارخانه های ساندویچ پانل کاربرد دارد

ساخت کارخانه با ساندویچ پانل

ساخت کارخانه با ساندویچ پانل در کارخانه‌هایی همانند محصولات لبنیاتیی، پوشاک و … که بحث تمیز بودن مکان برای آن‌ها بسیار ضروری خواهد بود؛ زیرا این کارخانه‌ها باید به صورت منظم شستشو و تمیز شوند. اگر این کارخانه‌ها را با متریال ساندویچ پانل درست کرد، می‌توان به راحتی آن‌ها را تمیز کرد. همچنین دیواره‌های ساندویچ پانل به راحتی از نفوذ حشرات و دیگر جانوران جلوگیری می‌کند.

ساخت کارخانه با ساندویچ پانل

در بیشتر موارد برای ساخت کارخانه‌ها از سوله استفاده می‌کنند. سوله‌ها سازه‌هایی بزرگ بوده که از آن‌ها برای ساخت سالن‌های صنعتی بزرگ مانند کارخانه‌ها استفاده می‌شود. سوله‌ها بر سه نوع چند ضلعی، تک دهنه، دو یا چند دهنه و قوسی تقسیم می‌شوند. برای ساخت سوله‌ها با ساندویچ پانل باید به فاکتورهای بارگذاری برای بار مرده، بار نامتقارن، بارهای جانبی، دهانه و طول دهنه، شیب سقف سوله و نحوه کنترل و جابه‌جایی توجه کنید.

با توجه به مطالب گفته شده و مزایای بسیار زیاد ساندویچ پانل این متریال یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت سوله‌ها و کارخانه‌ها می‌باشد و بیشترین بهره اقتصادی را برای صاحبان کارخانه‌ها دارد و از طرفی دیگر باعث افزایش سوددهی آن‌ها خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان