ساندویچ پانل ضد صوت
ساندویچ پانل ضد صوت یا پانچ شده چیست؟
می 18, 2018
ساندویچ پانل ویژه پالایشگاه‌ها
ساندویچ پانل ویژه پالایشگاه‌ها از کدام نوعند؟
ژوئن 3, 2018
ساندویچ پانل ویژه آزمایشگاه‌ها

ساندویچ پانل ویژه آزمایشگاه‌ها فکر کرده اید؟تاکنون به محیط یک آزمایشگاه و آنچه باید در یک آزمایشگاه باشد تا محیطی امن ایجاد کند فکر کرده‌اید؟طراحی یک آزمایشگاه به گونه‌ای است که باید در آن احتمال بروز هر گونه خطرات فیزیکی، شیمیایی و میکروبی را در محیط کار به حداقل برساند و محیط امن و مطمئنی فراهم شود. به طوری که سیستم استفاده شده در آن باید به نحوی باشد که از سیستم تهویه مناسب، جهت جلوگیری از تجمع بخار و گازهای سمی در فضا برخوردار باشد، دما در آن به خوبی کنترل شود، نور کافی جهت دید بهتر در حین آزمایش، واکنش‌ها و رنگ‌ها را داشته باشد چراکه میزان روشنایی در فضای آزمایشگاه بسته به نوع فعالیت‌ها و سطوح مهم است.

از همه مهم‌تر آزمایشگاه باید فضایی امن داشته باشد. از این‌رو در صنعت ساخت و ساز متریال‌ها پیشرفت‌های زیادی در همه زمینه‌ها به وجود آمده است تا بر کیفیت و کمیت کار از هر لحاظ افزوده شود. ساندویچ پانل ویژه آزمایشگاه‌ها نمونه‌ای از  متریال‌هایی است که یک معمار در زمان ساختن آزمایشگاه به آن فکر می‌کند.

به راستی که ساندویچ پانل ویژه آزمایشگاه‌ها  باید بسیار با حساسیت انتخاب شود. از طرفی دیگر ساندویچ‌پانل‌ها با طراحی خاص و پیچیده، نیازمندی‌های خاص همچون مقاومت حرارتی و ایمنی در برابر حریق، مقاومت مکانیکی، مسائل بهداشتی و مسائل مربوط به زیست محیطی را از هر لحاظ رفع نموده است.

دلیل استفاده از ساندویچ پانل ویژه آزمایشگاه‌ها

ساندویچ پانل ویژه آزمایشگاه‌ها

این پانل پیش ساخته به دلیل عایق به کار رفته در آن به متریال مهمی در برابر نفوذ آب و هدر رفتن انرژی تبدیل شده است. امروزه آزمایشگاه‌ها را با بهترین متریال ها پوشش می‌دهند تا مکانی سالم و کاملاً بهداشتی به دور از هر گونه آلودگی را ایجاد نمایند.

در گذشته میکروبیولوژیست‌ها برای جلوگیری از عامل عفونت توسط انواع باکتری و میکروب اقدام به تهیه اولین اتاق‌های تمیز در بیمارستان‌ها نمودند و طی گذشت زمان با گسترش علم در کلیه زمینه‌ها آزمایشگاه‌ها نیز پیشرفت های چشمگیری در زمینه کلین روم یا همان اتاق تمیز داشتند.

ساندویچ پانل کلین روم در این زمینه یکی از انواع ساندویچ پانل‌های دیواری است که به صورت دو رو صاف و فلزی بوده و مناسب برای آزمایشگاه‌ها تهیه شده است. این پوشش کاملاً صاف و بدون فرم بوده و مانع جمع شده انواع پارتیکل های موجود در هوا شده و از هر گونه آلودگی به دور است. البته این ساندویچ پانل بیشتر برای آزمایشگاه‌هایی نظیر دارویی، مواد غذایی، صنایع شیمیایی که از حساسیت ویژه‌ای برخوردارند استفاده می‌شود. به طور کل ساندویچ پانل مصرفی برای ساخت چنین مکان‌هایی از خصوصیات ویژه‌ای نسبت به پانل‌های معمولی برخوردار است.

از طرفی ساندویچ پانل ویژه آزمایشگاه‌ها از خصوصیات بارزی چون داشتن وزن سبک، حمل و نقل آسان، افزایش راندمان سرعت نصب و راه‌اندازی، صرفه‌جویی در هزینه و زمان، عایق رطوبت، صوت و حرارت، مقاوم در برابر زلزله، کاملا بهداشتی و مقاوم در برابر انواع آلودگی، اسیدها و بازهای رقیق، روغنها و قابلیت نظافت آسان، طول عمر مفید ساختمان و تأسیسات و در نهایت برخورداری از زیبایی ایجاد سازه‌ای زیبا از ویژگی‌های برتر این پوشش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان