ساندویچ پانل دست دوم
مزایا و معایب ساندویچ پانل دست دوم
ژانویه 22, 2019
ساندویچ پانل اتاق تمیز
ساندویچ پانل اتاق تمیز
فوریه 10, 2019
ساخت سوله با ساندویچ پانل

مزایای ساخت سوله با ساندویچ پانل

یکی از مصالح جدید برای ساخت سوله استفاده از ساندویچ پانل است که تقریبا درصد زیادی از سقف‌های سوله در ایران را تشکیل می‌دهد و طرفداران زیادی دارد. این نوع از سقف‌ها در واقع نوعی اسکلت فلزی با طراحی‌ها و محاسبات فنی خاصی هستند که  معمولا پوشش‌دهی وسیعی دارند و دارای ساختار بندی مقاومی هستند که در ساختمان‌ها، سالن‌های ورزشی، انبار، مرغداری‌ها و غیره کاربرد دارد و از نظر اقتصادی نیز به صرفه هستند.

برای ساخت دیوار‌ها و سقف‌های سوله  از دو مدل شیب‌دار و قوسی استفاده می‌شود که ضخامت و جنس ورق‌های آن متفاوت است و برای ساخت آن باید مواردی از قبیل: طول سالن، طبقات داخلی، باربرف منطقه، مشترک بودن پایه با سوله‌های جانبی و همچنین عرض یا دهنه سالن را در نظر گرفت و با توجه به این معیار‌ها سوله مورد نظر ساخته شود.

ساخت سوله با ساندویچ پانل امروزه از روش‌های جدیدی است که جای مصالحی قدیمی‌تر مانند سیمان و آجر را گرفته است و دارای نصب و اجرای سریع و به صرفه‌تر است.

سوله به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد داری انواع زیر است:

 ساخت سوله با ساندویچ پانل

– سوله سالن‌های ورزشی

– سوله آشیانه هواپیما

– سوله پرورش دام

– سوله کارخانه

– سوله سردخانه

– سوله استخر

– سوله انبار، صنایع دستی و کشاورزی

– و غیره

مزیت‌های ساخت سوله با ساندویچ پانل

– سقف و دیوار سوله‌ای که با ساندویچ پانل ساخته شده است به علت استفاده از ترکیبات سبک وزن در مقایسه با سایر مصالح می‌تواند به عنوان یکی از بهترین سقف‌ها یا دیوار‌ها باشد.

– یکی از مزیت‌های مهم ساخت سوله با ساندویچ پانل قابل شستشو بودن و عایق مهمی برای انرژی است.

– سازه‌هایی که از ساندویچ پانل برای ساخت سوله استفاده می‌کنند دارای مقاومت بیشتر در برابر زلزله و نیرو‌های وارده از طرف آن هستند.

–  ساخت سقف سوله با استفاده از ساندویچ پانل دارای خاصیت‌های ضد حریق، عایق صدا، حرارت و رطوبت است.

نکات مهم پیرامون طراحی، ساخت و پوشش‌های سوله با استفاده از ساندویچ پانل:

برای ساخت سوله با ساندویچ پانل باید مواردی از قبیل دهانه سالن، حداکثر باران و برف و سرعت ورزش باد و ارتفاع جرثقیل سقفی و ستون‌ها را در نظر گرفت.

– فاکتور‌هایی مانند در نظر گرفتن بار نامتقارن، بار برف و زلزلزله از جمله مواردی هستند که بی توجهی به آن‌ها برای ساخت سوله با ساندویچ پانل می‌تواند نتیجه‌هایی مانند سازه ضعیف از نظر استحکام و پایداری و صرفا تحمیل هزینه‌های اضافی را در پی داشته باشد.

– باید ضریب طول موثر و شیب سقف سوله را در نظر گرفت.

– نوع زمین ساختگاه و خاک منطقه برای ساخت سقف یا دیوار سوله با ساندویچ پانل اهمیت دارد.

– باید طراحی اتصالات و محاسبات کامل سوله را در نظر گرفت.

پوشش دیواره و سقف سوله با ساندویچ پانل

پوشش دیواره و سقف سوله با استفاده از ساندویچ پانل جز موارد پرکاربرد و پر طرفدار است که در پوشش دیواری آن نوع فوم به کار رفته دارای ضخامت ۴ تا ۲۵ سانتی‌متر است و جنس آن نیز از پلی اورتان است ساندویچ‌های پانلی که برای پوشش دیوار سوله استفاده می‌شوند؛ دارای تورفتگی از قسمت عرض و برآمدگی از طرف دیگر است که در هنگام نصب کار را آسان می‌کند و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد و باعث همپوشانی می‌شود.

پوشش سقف سوله با استفاده از ساندویچ پانل نیز که دارای طرح‌هایی از قبیل: لاین، سفال و شاد است که فوم پلی اورتان در آن به کار گرفته شده و دارای ضخامت متغیر ۲ تا ۲۵ سانتی‌متر است. در ساخت پوشش سقف سوله با ساندویچ پانل از گام‌های بلند‌تری نسبت به ساندویچ پانل دیواری استفاده شده است و دلیل این امر نیز بارش‌های فصلی و در گیر بودن سقف با آن است.

ما را در اینستاگرام هم دنبال کنید: https://www.instagram.com/fangostartavrizh

شرکت فن گستر تاوریژ

شرکت فن گستر تاوریژ


آدرس : تبریز – چایکنار – کوی دمشقیه
( جنب اداره تامین اجتماعی کل )
ساختمان مهندسان طبقه اول- واحد A
تلفن : ۳۳۳۵۰۹۷۰-۰۴۱
فکس : ۳۳۳۶۵۸۲۵-۰۴۱
همراه (واتساپ) : ۰۹۱۴۳۰۳۸۹۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان