ساندویچ پانل‌ها
ساندویچ پانل‌ها
فوریه 10, 2018
ساندویچ پانل پلی یورتان
ساندویچ پانل پلی یورتان
فوریه 20, 2018
ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری از مصالح مدرنی است که در بسیاری از سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساندویچ پانل‌ها در طرح ها و شکل‌های متفاوتی وجود دارد. البته که همگی مکعب مستطیل هستند ولی از ضخامت‌ها مختلفی برخوردارند. همچنین این ساندویچ پانل‌ها از دو مدل کلی پیروی می‌کنند: ساندویچ پانل‌های دیواری ساده و ساندویچ پانل‌های دیواری شیاردار که به‌صورت نر و مادگی در یکدیگر قرار می‌گیرند و از مقاومت بیشتری برخوردارند.

• مزایای ساندویچ پانل دیواری:

ساندویچ پانل دیواری، از وزن کم و کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین ضدزلزله و ضدرطوبت هستند.
این ساندویچ پانل‌ها، بهداشتی هستند و بسیار راحت و سریع نظافت می‌شوند و قابل شست‌ و شو هستند.
جنس آن‌ها طوری است که حیوانات موذی در آن‌ها نفوذ نمی‌کنند و قارچ نیز نمی‌زنند.
عایق برودت و صوت نیز هستند و از امنیت بالایی برخوردارند. ساندویچ پانل‌های دیواری دارای ضخامت‌های مختلفی از ۴ تا ۲۰ سانتیمتر هستند.

• کاربردهای ساندویچ پانل دیواری:

ساندویچ پانل دیواری برای ساخت کانکس‌های پیش‌ساخته، پوشش دیوار‌ها، ساخت دیوار جداکننده دو محیط، برای محیط‌‌های کاری وسیعی که نیاز به چند اتاق دارند و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از آن‌ها می‌توان در حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی نیز استفاده کرد. به‌دلیل خاصیت ضدآب و قابل شست و شو بودن، بسیار زیاد در این مورد کاربرد دارند.

 

انواع ساندویچ پانل دیواری:

۱٫ ساندویچ پانل دیواری اتاق تمیز: این ساندویچ پانل‌ها بسیار مقاوم هستند، به‌طوری که مواد شیمیایی و آلودگی به داخل آن‌ها نفوذ نمی‌کند.

۲٫ ساندویچ پانل دو رو نایلون: کمی سبک‌تر و ضعیف‌تر از دیگر ساندویچ‌پانل‌ها هستند و کاربرد کم‌تری دارند، مگر در مواردی که نیاز به مقاومت بالا نباشد.

۳٫ ساندویچ پانل آلوزینک: این سانویچ پانل‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و ضدزنگ هستند و در بهترین سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۴٫ ساندویچ پانل گالوانیزه: این ساندویچ پانل از دولایه گالوانیزه تهیه شده‌اند و بسیار مستحکم هستند.

۵٫ ساندویچ پانل آلومینیوم: این ساندویچ پانل از لایه‌های آلومینیومی تشکیل شده است و با این که برخی از ویژگی‌های دیگر ساندویچ پانل‌ها را دارد، اما در مقابل شست و شو ممکن است لکه‌هایی در آن ایجاد شود.

۶٫ ساندویچ پانل شفاف: این نوع از ساندویچ پانل‌ها نیز دارای دو نوع شفاف و مات هستند و برای سازه هایی که نیاز به زیبایی و یا ورود نور دارند مثل گلخانه‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۷٫ ساندویچ پانل طرح چوب: ساندویچ پانلی است که از دو ورق فایبرگلاس تشکیل شده است و در مقابل رطوبت و آب مقاوم است و همچنین دارای طرح‌های زیبای بسیاری است که از این‌رو در ساخت فضا‌های بیرونی ساختمان‌های تجاری و اداری استفاده می‌شود.

۸٫ ساندویچ پانل پلی‌یورتان: به‌عنوان ساندویچ پانل نسوز یاد می‌شود و عایق بسیار مناسبی در برابر آتش است.

۹٫ ساندویچ پانل پلی‌استایرن: این نوع ساندویچ پانل دیواری بسیار سبک است و در میان ساندویچ پانل‌های دیواری ارزان قیمت قرار می‌گیرد. همچنین ضخامت‌های مختلفی است.

۱۰٫ ساندویچ پانل دیواری با عایق پشم شیشه: این نوع از ساندویچ پانل‌ها در دسته عایق‌های بسیار گران و با کیفیت بالا قرار دارند. وزن پایین، قابلیت حفظ سرما و گرما تا حد بالا و همچنین مهار کردن آتش در نقطه تشکیل آن، از ویژگی‌های مهم این نوع از عایق‌ها است.

البته انواع دیگری نیز وجود دارد که ممکن است تفاوت‌های اندکی با موارد معرفی شده داشته باشد. اما بهتر است بدانید، این نوع مصالح در معماری‌های مدرن از پرکاربردترین عناصر‌ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان