ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری
فوریه 19, 2018
ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری
فوریه 28, 2018
ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل از سازه‌های جدیدی است که در ساخت ساختمان‌ها و سوله‌ها کاربرد فراوانی پیداکرده‌اند. این محصول جدید با ویژگی‌هایی که دارد توانسته است به‌سرعت جای خود را در صنعت ساخت‌وساز بازکرده است. وزن سبک و نصب آسان، مقاومت در برابر زلزله و ضد اشتعال بودن، عایق مناسب در برابر سرما و گرما، قابیلت تولید در اندازه و ضخامت‌های مختلف با توجه به نیاز و رنگ‌پذیری بالای آن ازجمله ویژگی‌های مثبت آن است.

امروزه ساندویچ پانل در ساخت سوله، سردخانه‌ها و گرم‌خانه‌ها، ساخت مراکز اسکان موقت، کانکس، بیمارستان‌های صحرایی، نمازخانه، ورزشگاه‌ها و سالن ورزشی و بسیاری موارد دیگر به کار می‌روند. همچنین این محصول در انواع مختلف سقفی، دیواری، ساندویچ پانل پلی یورتان، گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم، سردخانه‌ای، اتاق تمیز، پشم سنگ، پلی استایرن و … برای مصارف گوناگون طراحی و ساخته می‌شوند.

ساندویچ پانل همان‌طور که از نامش پیداست ساختار ساندویچی داشته و ترکیبی از دو لایه فلزی و همچنین یک نوع عایق در بین آن است. ساندویچ پانل ها با توجه به نوع عایق به‌کاررفته در آن نیز دسته‌بندی می‌شوند که این امر در کیفیت آن، نوع کاربرد و قیمت آن مؤثر است. یکی از انواع آن، ساندویچ پانل پلی یورتان است.

 

ساندویچ پانل پلی یورتان چیست؟

ساندویچ پانل پلی یورتان برای ساخت پوشش سقف و دیوار مناسب بوده و به علت داشتن لایه عایقی قوی از انواع پرکاربرد محسوب می‌شود. این ساندویچ پانل دارای دو لایه فلزی و یک‌لایه عایق است که لایه عایق آن به دودسته تقسیم می‌شود. ۱- پایه پلی‌استر ۲- پایه پلی اتر

ساندویچ پانل پلی یورتان یکی از بهترین انواع ساندویچ پنل ها است و نسبت به ساندویچ پانل پلی استایرن عایق قوی‌تری دارد. این موضوع سبب شده است که برای ساخت سردخانه‌ها و گرم‌خانه‌ها از این نوع ساندویچ پانل استفاده شود. قدرت عایق‌بندی این محصول تا حدی است که ضخامت ۴ سانتی‌متری آن معادل یک دیوار آجری ۵۰ سانتی‌متری است. در این نوع ساندویچ امکان ایجاد تغییرات در ساختار وجود دارد ازجمله ایجاد خاصیت ضد خوردگی، ایجاد خاصیت ارتجاعی و الاستیکی و همچنین تولید با فوم سخت برای ایجاد عایق قوی.

مزایای ساندویچ پانل پلی یورتان

این ساندویچ پانل دارای یک عایق قوی و کارآمد است و از اتلاف انرژی در سازه‌های مختلف جلوگیری می‌کند. همچنین دارای وزن کمی بوده و بار زیادی را به سازه تحمیل نمی‌کند. از ویژگی‌های دیگر آن خاصیت ضد آب آن است که باعث می‌شود هیچ‌گونه مایعات و … جذب آن نشود. از دیگر ویژگی‌های ساندویچ پانل پلی یورتان می‌توان به ضد خوردگی بودن، مقاومت در برابر آتش و حرارت، مقاومت در برابر حشرات و قارچ‌ها و دیگر عوامل آسیب‌زننده اشاره کرد.

این ساندویچ پانل نیز مانند دیگر انواع موجود نصب آسانی داشته و وقت زیادی برای نصب و راه‌اندازی تلف نمی‌کند. این ساندویچ پانل قابل‌تولید در رنگ‌ها و طرح‌ها مختلف است که این امر باعث جلب رضایت مشتری می‌شود. دوام و عمر مفید ساندویچ پانل پلی یورتان در کنار دیگر ویژگی‌ها آن را به گزینه مناسبی برای انتخاب مصرف کندگان تبدیل کرده است. درهرصورت پیشنهاد می‌شود قبل از خرید با مشاوران خبره در این زمینه مشورت کنید تا از انتخاب خود اطمینان داشته باشید.

 

منبع:

http://sandwich-panelmammut.com/%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%DB%8C%DA%86-%D9%BE%D8%A7%D9%86%D9%84-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%DB%8C%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%86/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان