ساندویچ پانل
ساندویچ پانل چیست؟
ژانویه 13, 2018
تجهیز کارگاه
ژانویه 25, 2018
ساندویچ پانل

ساندویچ پانل چگونه ساخته می‌شود؟

ساندویچ پانل چگونه ساخته می‌شود؟

ساندویچ پانل نوعی سازه مدرن است که از دو لایه فلزی و یک لایه عایق در میان آن تشکیل‌شده است. این سازه نسبت به مصالح سنتی از وزن کمتر و قیمت مناسب‌تری برخوردار است و برای ساخت انواع و اقسام کانکس‌ها، سوله‌های صنعتی، سوله با کاربرد ورزشی، بیمارستانی، انبار غلات، سردخانه‌های صنعتی و … کاربرد فراوانی دارد. بخش‌های فلزی از جنس ورق گالوانیزه و عایق‌های میانی از جنس پلی یورتان، پلی استایرن، پشم‌شیشه و پشم سنگ هستند.

ساندویچ پانل‌ها در حال حاضر در کشور ایران ساخته و تولید می‌شوند و فناوری ساخت آن در کشور موجود است. ساندویچ پانل سقفی، دیواری و سردخانه‌ای سه نوع اصلی آن است که با ضخامت‌های مختلف بنا بر درخواست مشتری ساخته می‌شود.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل چگونه ساخته می‌شود؟

مراحل ساخت ساندویچ پانل

برای ساخت ساندویچ پانل چندین روش وجود دارد که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • تولید ساندویچ پانل به روش کانتینیوز

در روش کانتینیوز کلیه مراحل ساخت توسط ربات‌ها و دستگاه‌های مکانیکی انجام می‌شود. در این روش ورق‌های گالوانیزه و چسب و عایق پلی یورتان و یا پلی استایرن وارد دستگاه شده و ساندویچ پانل آماده‌شده از سوی دیگر دستگاه خارج می‌شود. روش کانتینیوز نیز با توجه به نوع عایق به‌کاررفته نیز به دو روش کانتینیوز پلی یورتان و کانتینیوز پلی استایرن تقسیم‌بندی می‌شود.

دستگاه ساندویچ پانلهای پلی یورتان ازجمله اولین دستگاه‌های ساخت ساندویچ پانل است که به کشور وارد شدند و ساندویچ پانلهای پلی یورتان از انواع ابتدایی این سازه است که در کشور ما ساخت و تولید می‌گردد. در این مدل دستگاه دو یا چهار عدد رول گیر در ابتدای آن قرار دارد که وظیفه آن‌ها باز کردن ورق‌های گالوانیزه است. سپس این ورق‌ها به قسمت فرم دهنده هدایت می‌شوند تا در آنجا به فرم مربوطه درآیند. بعد از آن  ورق‌های رویی و زیری وارد غلتک‌های مختص به خود می‌شوند تا طرح‌ها بر روی آن‌ها ایجاد شود. سپس توسط دستگاه‌های مخصوص به هم نزدیک شده و در فاصله مشخص قرار می‌گیرند و در آخر عایق پلی یورتان به داخل آن‌ها تزریق می‌گردد. در مرحله بعد ساندویچ پانل را تحت حرارت و فشار قرار می‌دهند تا بیش‌ازحد پف نکند و بعد از پخته شدن ساندویچ‌ها در ابعاد موردنظر برش داده‌شده و بسته‌بندی می‌شوند.

دستگاه کانتینیوز پلی استایرن نیز تقریباً شبیه دستگاه پلی یورتان است با این تفاوت در این روش عایق پلی استایرن در ساندویچ‌ها تزریق می‌شود و پس از حرارت و سرد شدن آن‌ها در ابعاد مورد نظر برش داده می‌شود.

  • روش دیس کانتینیوز

این روش که به روش غیر پیوسته نیز معروف است خطوط تولید ساندویچ پانل به‌طور جداگانه از هم قرار دارند و پس از هر مرحله، مراحل بعدی انجام می‌شود. این روش نیز به دو دسته دیس کانتینیوز پلی یورتان و دیس کانتینیوز پلی استایرن تقسیم‌بندی می‌شود. در روش پلی یورتان بعد از برش دادن ورق‌های گالوانیزه فوم عایق پلی یورتان به داخل ورق‌ها تزریق‌شده و پس از طی مرحله پخت و سرد شدن به‌اندازه موردنظر برش داده می‌شود. روش دیس کانتینیوز پلی استایرن نیز ورق‌ها پس از برش زدن توسط فوم عایق پلی استایرن پر شده و طبق اندازه‌های مد نظر،برش داده می‌شوند.

http://www.paydarpooshesh.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان