ساندویچ پانل پلی یورتان
ساندویچ پانل پلی یورتان
فوریه 20, 2018
ساندویچ پانل
پوشش سالن صنعتی
مارس 4, 2018
ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل نوعی از مصالح مدرن است که امروزه کاربرد زیادی در ساخت‌وساز دارد. این محصول همان‌طور که از نامش پیداست دارای ساختار لایه‌ای و ساندویچ مانند است و کاربردهای مختلفی در صنعت ساخت‌وساز دارد. مزایا و ویژگی‌هایی که ساندویچ پانل نسبت به دیگر مصالح دارد ازجمله: سبکی و وزن کم، نصب سریع و آسان، عایق مناسب برای سرما و گرما، قیمت مناسب، مقاومت در برابر خوردگی و عوامل محیطی، تنوع طرح و رنگ، مقاومت در برابر زلزله و ضد اشتعال بودن باعث شده است که در ساخت‌وساز از آن استفاده‌های فراوانی شود.

ساخت سوله‌ها و کارگاه‌های صنعتی، سردخانه‌ها، بیمارستان‌های صحرایی و کانکس‌های اسکان موقت، سالن‌های ورزشی، نمازخانه و سرویس بهداشتی و … ازجمله کاربردهای ساندویچ پانل است.

ساندویچ پانل‌ها از دولایه فلزی و یک‌لایه عایق تشکیل‌شده‌اند که جنس لایه فلزی از آلوزینک و یا ورق گالوانیزه بوده و جنس عایق آن از انواع پلی استایرن و یا پلی یورتان است. با توجه به کاربردی که ساندویچ پانل داری نوع پوشش فلزی و عایق متفاوت است.

ساندویچ پانل دیواری چیست؟

ساندویچ پانل دیواری برای ساخت دیوارهای سوله، کارگاه‌های ساختمانی، فضای اداری و یا مسکونی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع ساندویچ دارای ضخامت ۴ الی ۶ سانتیمتر است. پوشش فلزی ساندویچ پانل دیواری معمولاً از دولایه ورق گالوانیزه، دولایه ورق آلوزینک و یا یک‌طرف آلوزینک و یک‌طرف گالوانیزه ساخته می‌شود. برخی از سازندگان با ایجاد شیارهای نر و مادگی بر روی لایه فلزی باعث می‌شود که در هنگان نصب قطعات ساندویچ پانل دیواری به‌خوبی در کنار یکدیگر قرارگرفته و نصب شوند.

ساندویچ پانل دیواری

کاربردهای ساندویچ پانل دیواری

ساخت اتاق تمیز

یکی از کاربردهای ساندویچ پانل دیواری ساخت اتاق‌های تمیز و ایزوله در کارخانه‌ای داروسازی، اتاق عمل و آزمایشگاه‌ها است. این نوع ساندویچ پانل معمولاً دارای ضخامت ۴ تا ۶ سانتیمتر بوده و در برابر خوردگی و عوامل شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار است. همچنین جهت ایجاد محیط ایزوله در این مکان‌ها لایه‌های فلزی معمولاً فاقد هرگونه شیار هستند تا از تجمع آلودگی و میکروب بر روی دیوارهای اتاق جلوگیری شود. ساندویچ پانل دیواری اتاق‌های تمیز در ابعاد، ضخامت و رنگ‌های مختلف با توجه به تقاضای مشتری ساخته می‌شوند.

ساندویچ پانل دیواری سردخانه‌ای

یکی دیگر از کاربردهای ساندویچ پانل دیوارهای استفاده برای ساخت دیوارهای سردخانه‌های صنعتی است. این محصول معمولاً با ضخامت ۸ الی ۱۵ سانتیمتر ساخته می‌شود و با توجه به عایق مناسبی که دارد از انتقال حرارت جلوگیری کرده و گزینه مناسبی برای این منظور است.

ساندویچ پانل دیواری سردخانه‌ای معمولاً به شکلی طراحی می‌شوند که در هنگام نصب به‌خوبی اورلپ شده و قطعات باهم پوشانی کامل در کنار هم قرار می‌گیرند. این ویژگی باعث جلوگیری از تبادل گرما از خارج به داخل سردخانه شده و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

این نوع ساندویچ پانل دیواری معمولاً به‌صورت از پیش رنگ‌شده تولید می‌شود و نوع عایق به‌کاررفته در آن از نوع پلی یورتان است. این محصول نسبت به مصالح دیگر ازجمله آجر تا ۴۰ برابر سبک‌تر است و نصب سریع و آسان آن باعث می‌شود که از آن در محیط‌های جغرافیایی مختلف استفاده شود.

از دیگر کاربردهای ساندویچ پانل دیواری ساخت پوشش دیوارهای سوله‌ها، کارگاه‌ها و محیط‌های اداری و مسکونی است.

منبع: http://www.mammutco.com/pe/Products/sandwichPanelDivariMammut.aspx

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان