ساندویچ پانل
پوشش سالن صنعتی
مارس 4, 2018
ساندویچ پانل
لیست قیمت انواع ساندویچ پانل
مارس 12, 2018
ساندویچ پانل

ساندویچ پانل آلوزینک

 ساندویچ پانل آلوزینک

ساندویچ پانل از انواع پوشش‌های سقفی و دیواری است که از دو لایه فلزی و یک لایه عایق تشکیل‌شده است. این محصول به دلیل شکل لایه‌ای که دارد نام ساندویچ را به خود گرفته است و کاربردهای زیادی در ساخت‌وسازها دارد. معمولاً ساندویچ پانل‌ها به درخواست مشتری و در ابعاد، رنگ، ضخامت و همچنین نوع فلز ساخته می‌شود. لایه فلزی معمولاً از ورق‌های گالوانیزه، ورق آلومینیوم و آلوزینک ساخته می‌شود. هر یک از لایه‌های فلزی برای ساخت سازه‌های مختلف کاربرد دارند.

ساندویچ پانل با توجه به ویژگی‌هایی که دارند در ساخت انواع کانکس، سوله، سردخانه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی، ورزشگاه‌ها، سالن‌های نمایش، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، ساخت انبار، سوله‌های ورزشی و … به کار می‌روند.

ساندویچ پانلها نسبت به دیگر مصالح وزن کمی داشته و با توجه به نوع عایقی که در آن به کار می‌روند می‌توانند عایق مناسبی برای فضاهای مختلف باشند. عایق‌های پلی یورتان و پلی استایرن از انواع عایق‌های به‌کاررفته در ساندویچ پانل هستند.  این محصول در برابر زلزله مقاوم بوده و به‌نوعی ضد حریق است. در برابر حرارت مقاوم بوده و مانع از گسترش آتش‌سوزی می‌گردد.

ساندویچ پانل آلوزینک چیست؟

یا بهتر بگوییم آلوزینک چیست؟ نوعی ورق فولادی نورد شده که معمولاً شامل ۵۵ درصد آلومینیوم، ۴۳ درصد روی. ۱٫۶ درصد سیلیکون است. این محصول معمولاً در دو نوع سقفی و دیواری تهیه می‌شود و بنا بر درخواست مشتری ممکن با توجه به اسیدیته محیط و یا رطوبت میزان فلزات تشکیل‌دهنده آن تغییر کند.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل آلوزینک

 

این نوع ساندویچ پانل دارای خاصیت رنگ‌پذیری بالایی بوده و برای تولید آن نیاز به دستگاه‌ها و تجهیزات سنگین نداریم. ساندویچ پانل آلوزینک وزن سبکی داشته و با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگار است. این محصول از پرفروش‌ترین ساندویچ پانل‌های تولیدی بوده و عایق مناسبی برای صدا است. این محصول بهترین گزینه برای ساخت‌وساز در محیط‌های بسیار مرطوب و شرجی است.

ساندویچ پانل آلوزینک تا حد زیادی در برابر حرارت مقاوم بوده و نسوز است. البته قابل‌ذکر است بهترین نوع ساندویچ پانلها که کاملاً نسوز است ساندویچ پانل پشم‌شیشه است که ازنظر قیمت بالاتر از محصولات مشابه است.همچنین عایق مناسبی برای حرارت بوده و از اتلاف انرژی در سازه‌های مختلف جلوگیری می‌کند. این پوشش معمولاً به شکل پیش رنگ‌شده تولید می‌گردد و کلیه مراحل رنگ‌آمیزی آن در کوره‌های مخصوص انجام می‌پذیرد. رنگ پوشش آن از نوع رنگ سوپر پلی‌استر کوره‌ای باضخامت ۲۵ میکرون است. در برابر زلزله مقاوم بوده و وزن زیادی را به ساختمان تحمیل نمی‌کند.

همان‌طور که گفته شد در دو نوع سقفی و دیواری تولیدشده و فوم عایق آن به داخل آن تزریق‌شده و یا چسبانده می‌شود. این محصول نسبت به ساندویچ پانل آلومینیومی علاوه بر اینکه مقرون‌به‌صرفه است دارای انعطاف‌پذیری بالایی بوده و قابل‌تولید در ابعاد مختلف و رنگ‌های گوناگون است. سطح رویه آن در برابر خط و خش مقاوم بوده و در صورت آسیب دیدن دچار خوردگی و زنگ‌زدگی نخواهد شد.

از کاربردهای ساندویچ پانلهای آلوزینک دیوارهای خارجی و پارتیشن‌ها، ساخت انواع سوله و سردخانه، ساخت انبارهای غذا و دارو، ساخت کانکس‌های اسکان موقت و … است.برای انتخاب ساندویچ پانل مناسب می‌توانید با مشاوران شرکت‌های فروشنده مشورت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان