استفاده از ساندویچ پانل
استفاده از ساندویچ پانل جهت ساخت کانکس‌های توریستی
ژوئن 28, 2018
شرکت ساندویچ پانل ترک
ساندویچ پانل ترک چیست؟
جولای 12, 2018
ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل چیست ؟ ساندویچ پانل یکی از انواع پرکاربرد مصالح ساختمانی است که مورد استقبال قرار گرفته است. این محصول به دلیل استحکام بالا و همچنین وزن کم، به عنوان جایگزین مناسبی برای تیغه‌های آجری و بتنی شناخته شده است.

ساندویچ پانل‌ها در ساخت سازه‌های پیش ساخته، سوله‌ها، انبارها و همچنین کانکس‌ها کاربرد دارد. لازم به ذکر است که از این نوع محصولات می‌توان به عنوان پارتیشن‌های داخلی استفاده نمود. ساندویچ پانل‌ها در انواع گوناگونی دسته‌بندی و تولید می‌شوند.

ساختار ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل‌ها از ورق‌های آلومینیوم، گالوانیزه و همچنین آلوزینک ساخته می‌شوند. در این محصولات از عایق‌های مناسبی استفاده می‌شود که در بین لایه‌های ورقی آن قرار می‌گیرد.

ورق‌های نام برده شده هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این میان ورق‌های آلوزینک به دلیل قابلیت رنگ‌پذیری خود طرفدار زیادی دارند. ورق‌های آلومینیومی به دلیل مقاومت در برابر خط و خش و همچنین زنگ‌زدگی قابلیت استفاده در شرایط جوی گوناگونی را دارند.

از دیگر ویژگی‌های این محصولات نرمی، سبکی و همچنین انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها است. مقاومت بالای این محصولات در برابر حرارت باعث استفاده آن‌ها در انواع سازه‌ها شده است.

ساندویچ پانل چیست

انواع فوم به کار رفته در ساندویچ پانل چیست

فوم‌های به کار رفته در ساندویچ پانل‌ها به سه دسته تقسیم می شود:

  • عایق پلی یورتان
  • عایق پلی استایرن
  • عایق پشم سنگ

فوم پلی استایرن

این محصول از فراورده‌های پترپشیمی است. مواد به کار رفته در این محصول پروپان است. این محصول به دو دسته قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال تقسیم می‌شود. با این وجود به طور کلی در برابر آتش مقاومت بالایی ندارند.

فوم پشم سنگ

فوم پشم سنگ در زمان سوختن دود تولید نمی‌کند. همچنین به دلیل عدم تولید ترکیبات سمی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این محصول مقاومت بالایی در برابر صوت و رطوبت دارد.

فوم پلی یورتان

این نوع فوم از ترکیب پلی‌پول، ایزو‌سیانات و همچنین کاتالیزور تولید می‌شود. این فوم عایق حرارتی بسیار مناسبی است و در مکان‌هایی که نیاز به عایق حرارتی دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در پاسخ به این سوال که ساندویچ پانل چیست ،  می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • این محصول عایق بسیار مناسبی در برابر سرما و گرما است. همچنین قابلیت شست و شو دارد.
  • ساندویچ پانل‌ها به دلیل سبک و انعطاف‌پذیری بودن در مقابل زلزله مقاومت بالایی دارند. همچنین این محصولات مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه بدون تغییر شکل ظاهری را دارد.
  • در طراحی‌های مدرن برای ایجاد طرح‌های خاص و مدرن به راحتی می‌توان از ساندویچ پانل استفاده نمود.
  • پلی اورتان به کار رفته در این محصول بسیار سبک است. این امر باعث شده که سازه‌های ساخته شده با این محصول نسبت به سازه‌های آجری بسیار سبک‌تر باشد.
  • وجود رنگ‌بندی متنوع در این محصول امکان استفاده از آن را در انواع طراحی‌ها فراهم نموده است. این محصول در انواع رنگ‌های سفید، آبی، قرمز، نقره‌ای، طوسی، کرم، سبز، یشمی، زرد و بنفش تولید عرضه می‌شود.
  • ساندویچ پانل‌ها امکان جداسازی و نصب مجدد را در سازه‌های جدید دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان