ساندویچ پانل با ترکیبات
مواد سازنده ساندویچ پانل و ویژگی‌های ساختاری آنها
سپتامبر 21, 2018
کاربردهای ساندویچ پانل
کاربردهای ساندویچ پانل
سپتامبر 29, 2018
ساندویچ پانل‌های سقفی

استفاده از ساندویچ پانل‌ها در چند سال اخیر در حال توسعه است. یکی از انواع ساندویچ پانل‌ها نوعی سقفی آن است. این نوع ساندویچ پانل برای پوشش سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از پوشش‌های سقفی بسیار زیاد است و می‌توان گفت ساندویچ پانل‌های سقفی بیشترین استفاده را در میان انواع ساندویچ پانل‌ها دارند.

ساندویچ پانل‌های سقفی

مزایای ساندویچ پانل‌های سقفی

سقف‌ها در برابر بیشتر عوامل داخلی و خارجی قرار دارد که از جمله این عوامل می‌توان به گرمای خورشید، وزش باد، بارش برف، باران و رطوبت اشاره کرد. همه این عوامل بر روی سقف‌ها تاثیر گذار هستند.

ساندویچ پانل‌های سقفی در مقابل بیشتر این عوامل مقاوم بوده و جریان هوا را محدود می‌سازد. این متریال برای سقف‌ها بسیار سبک بوده و باعث کاهش وزن ساختمان خواهد شد. علاوه بر سبک بودن، این سقف‌ها در برابر بلایای طبیعی بسیار مقاوم است. عایق بودن صوت، سرعت در اجرا، کاهش هزینه، افزایش طول عمر و زیبایی ساختمان از دیگر مزایای ساندویچ پانل‌های سقفی است.

در هنگام خرید ساندویچ پانل‌های سقفی باید به چه موادی باید توجه کرد؟

ساندویچ پانل‌های سقفی

برای انتخاب ساندویچ پانل مناسب نوع فوم مورد استفاده، ضخامت و کاربرد آن بسیار مهم است. نوع فوم مورد استفاده با توجه به کاربری مورد استفاده متفاوت است. در ساندویچ پانل‌ها از فوم‌های پشم شیشه، پلی یورتان، پلی استایرن و اکس پی اس استفاده خواهد شد.

شاید در کنار این سه مورد آب‌بند بودن ساندویچ پانل‌های سقفی را مهمترین فاکتور برای انتخاب آن دانست. باید در نظر داشته باشید این ساندویچ پانل‌ها در هنگام نصب به صورت اورلپ قرار می‌گیرند که بیشترین مقاومت را در برابر آب داشته باشند. پس در هنگام خرید این نوع ساندویچ پانل به این چهار فاکتور توجه کنید.

قیمت‌ ساندویچ پانل‌های سقفی بر چه مبنایی تعیین خواهد شد؟

ساندویچ پانل‌های سقفی

قیمت ساندویچ پانل‌های سقفی با توجه به جنس و ضخامت آن متفاوت است. نوع ورق مورد استفاده در ساندویچ پانل‌های سقفی بسیار تعیین کننده است؛ زیرا جنس همین ورق‌ها است که کارکرد مناسب ساندویچ پانل را تعیین می‌کند. نوع ورق مورد استفاده در این نوع متریال توسط مشتری مشخص خواهد شد.

در بیشتر موارد از ورق‌های فولادی در ساندویچ پانل‌های سقفی استفاده می‌شود. البته برای کاهش خوردگی آن فولاد را با آلومینیوم پوشش می‌دهند و به آلوزینک تبدیل می‌کنند. در ساندویچ پانل‌های سقفی از ورق‌های فلاشینگ، شادولاین، دامپا و آبرو نیز استفاده می‎شود. اما ورق گالوانیزه بیشترین کاربرد را دارد. این ورق علاوه بر مقاومت و استحکام عالی تنوع و زیبایی‌های خاصی دارد، قدرت انتخاب مشتری را راحت‌تر خواهد کرد.

نصب ساندویچ پانل‌های سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی

همیشه به یاد داشته باشید برای نصب این نوع ساندویچ پانل از افرادی که صلاحیت لازمه را داشته و در این کار تجربه کافی دارند بهره بگیرید. در هنگام نصب ساندویچ پانل‌ها چند نکته ساده وجود دارد که حتماً باید آن‌ها را رعایت کنید:

  • چسپندگی ساندویچ پانل‌ها در محل درزها زیادتر باشد.
  • آب‌بندی پانل‌ها در محل اتصال زیادتر باشد.
  • تبادل حرارتی در محل اتصال کمتر باشد.

پس با توجه به مطالب گفته شده استفاده از ساندویچ پانل‌ سقفی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و امروز مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان