سفارش ساندویچ پانل
سفارش ساندویچ پانل یک انتخاب عالی برای کاهش هزینه
آگوست 25, 2018
صادرات ساندویچ‌ پانل
صادرات ساندویچ‌ پانل به کشورهای مختلف
آگوست 31, 2018
ساندویچ پانل یکرو فویل

ساندویچ پانل یکرو فویل یکی از انواع پانل‌های تولیدی است که یک طرف آن از پوشش فلز بوده و روی دیگر آن از فویل آلومینیوم یا کاغذ تشکیل شده است. این محصول را می‌توان یکی از بهترین نوع مصالح امروزی دانست چرا که نه تنها می‌تواند پانل مناسبی جهت انواع سقف کاذب و پوشش  روی انبارها، سوله، ساختمان‌ها، سردخانه، خانه‌های پیش‌ساخته و یخچال‌های صنعتی باشد، بلکه گزینه برتری به عنوان عایق‌کاری برودتی و صوتی و نماسازی در دیوارهای قدیمی یا آجری خواهد بود. از این‌رو از این ساندویچ پانل در انواع پانل‌های سقفی و دیواری در انواع سازه‌ها استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ساندویچ پانل یکرو فویل

فوم پلی یورتان دراین پانل به دلیل ضریب هدایت حرارتی بسیار پایینی که دارد از نظر بهترین نوع مواد در انتقال حرارت شناخته شده است. همچنین یکی دیگر از دلایل استفاده از این محصول در سرخانه‌های یا یخچال‌های صنعتی و … ضخامت کم آن است.

از دیگر خصوصیات برتر این ساندویچ پانل می‌توان به عایق  بودن آن در برابر حرارت، صوت، رطوبت، قابلیت شستشوی آسان، ضد کپک، مقاومت بالا در برابر آتش، خوردگی و پوسیدگی، زنگ‌زدگی، امکان جابجایی و قابلیت استفاده مجدد در پروژه‌های دیگر اشاره کرد. همچنین به دلیل پوشش رویی این پانل، مقاومت بالایی در برابر انواع مخاطرات طبیعی از جمله زلزله دارد.

انواع فویل به کار رفته در ساندویچ پانل یکرو فویل

فویل آلومینیوم مصلح

این فویل به‌ صورت ترکیبی بوده که از تلفیق یک لایه ورق آلومینیوم، یک لایه پلاستیک فشرده، یک لایه ورق آلومینیوم و در نهایت یک لایه کاغذ و یک لایه الیاف تشکیل شده است. ترکیب این مواد در این ساندویچ پانل مقاومت بالایی را در برابر حرارت و برودت ایجاد می‌نمایند.

فویل آلومینیوم امباس

مقدار آلومینیوم خالص موجود در این نوع فویل به میزان ۶۰ یا ۷۰ درصد است. بنابراین درصد بالای این فلز در فویل امباس منجر به افزایش مقاومت و افزایش رفلکس نور می‌شود.

انواع ورق‌های بکار رفته در ساندویچ پانل یکرو فویل

ورق‌های گالوانیزه، آلومینیومی و آلوزینک با ضخامت ۰٫۵ و۰٫۷ میلیمتر از جمله ورق‌های به کار رفته در ساندویچ پانل یکرو فویل هستند. ویژگی‌های متفاوت این ورق‌ها منجر به تفاوت کاربرد پانل در هر محل می‌شود.

کاربرد ورق ها در مکان های مختلف

ورق آلومینیوم

این ورق یکی از پر کاربردترین ورق‌های به کار رفته در صنایع مختلف است که در انواع سقف و دیواری کارایی دارد. عایق بودن و انعطاف‌پذیری این ورق یکی از دلایل کاربردی آن محسوب می‌شود.

ورق گالوانیزه

از کاربردهای اصلی این ورق می‌توان به مکان‌هایی که در معرض خوردگی زیاد ورق هستند اشاره کرد. پوشش این ورق با آلیاژ و روی است که روی خاصیت ضد خوردگی از خود نشان می‌دهد. در نهایت ورق گالوانیزه  تولید شده با این مواد از مقاومت بالایی برخوردار خواهد بود.

ورق آلوزینک

ورق آلوزینک کاربرد بیشتری نسبت به ورق‌های آلومینیومی و گالوانیزه دارد. چرا که این ورق دارای خواص ضد خوردگی، وزن سبک، قابلیت کار در شرایط جوی نامناسب، جوش‌پذیری و غیره است. این ورق می‌تواند در دو مدل طرح دار یا صاف تولید شود و در صنایع مختلف و حتی ساختمان‌های مسکونی نیز از آن بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان