بهترین ساندویچ پانل
مارس 23, 2018
ساندویچ پانل
فروش ساندویچ پانل در تبریز
آوریل 1, 2018
ساندویچ پانل

نحوه تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

نحوه تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

ساندویچ پانل از جمله متریال‌هایی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متریال در پوشش سقف و یا پوشش دیوارها بسیار استفاده می‌شود. اما این استفاده گاهی مشکلاتی به همراه دارد که عموما از پایین بودن کیفیت و یا تقلبی بودن برخی از این مصالح نشأت می‌گیرد.

استفاده از متریال‌‌های اصل و تشخیص ساندویچ پانل‌های اصل از تقلبی، یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی است که شما باید قبل از استفاده از این مصالح به آن توجه کنید.

همه ساندویچ  پانلهای اصل، ویژگی‌هایی دارند که در اینجا به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

 

  • جنس ساندویچ پانل‌ها:

    ساندویچ پانل

    نحوه تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

ساندویچ پانلها از دو ورق تشکیل شده‌اند. یکی از مهمترین مسایل تاثیرگذار در کیفیت ساندویچ پانلها جنس این ورق‌ها است. از دید کارشناسان بهترین ورق برای این کار، فولاد است. هرچه میزان غلظت فولاد بالاتر باشد، کیفیت این ورق‌ها بیشتر است.

 

  • ضخامت ورق‌ها در ساندویچ پانل:

مسئله مهم دیگر، توجه به ضخامت ورق است. ضخامت ورق، دارای استانداردهایی است که نباید قطر آن از حد مجاز، کمتر باشد. ورق در پایین‌ترین ضخامت می‌تواند نیم سانتیمتر باشد، اگر این ضخامت کمتر باشد درصد شکنندگی آن‌ها بیشتر شده، بنابراین طول عمر آن‌ها کاهش می‌یابد. این یکی از عواملی است که در ساندویچ پانلهای تقلبی به آن توجه نمی‌شود و برای سود بیشتر میزان ضخامت را پایین می‌آورند بنابراین آسیب‌ها بیشتر می‌شود.

ساندویچ پانل

نحوه تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

  • ضد زنگ بودن:

ساندویچ پانلها دارای ویژگی‌هایی هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ضدزنگ بودن ورق‌ها و رویه‌های آن‌ها است.

ساندویچ پانل اصل، بر اثر تابش نور خورشید دچار تغییر رنگ نمی‌شود و مقاوم است. بنابراین ورق باید ۸ میکرون پرایمر داشته باشد تا رنگ به خوبی به آن بچسبد.

میزان کیفیت رنگ انتخابی باعث می‌شود که این پانل‌ها مقاوم‌تر بوده و ضد زنگ باشند. این همان نکته‌ای است که در ساندویچ‌ پانلهای تقلبی به آن توجه نمی‌شود.

  • فوم مورد استفاده در میان دو و

    ساندویچ پانل

    نحوه تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

    رق ساندویچ پانل:

عموما در تولید ساندویچ پانلها، فوم مورد استفاده بین ورق فوقانی و تحتانی باید از لحاظ مرغوبیت، مورد بررسی قرار گیرد. در تولید ساندویچ پانلها، از انواع فوم‌ها استفاده می‌شود که اصولا فوم پلی‌یورتان، پلی‌استایرن، پشم‌سنگ و… است. فوم پلی‌یورتان به‌دلیل عایق بودن و ویژگی‌های مهم دیگر، از مهم‌ترین اصول تشخیص ساندویچ پانل اصل از تقلبی است. در اکثر موارد، در ساندویچ پانلهای تقلبی از این فوم‌ها استفاده نمی‌شود.

 

  • شرکت‌های معتبر:

یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص ساندویچ پانل اصل از تقلبی، استفاده از محصولات شرکت‌های معتبر است. بهترین روش این است که پیش از خرید به بررسی شرکت‌های معتبر در این زمینه بپردازید و سپس خریداری نمایید.

 

  • خط تولید معتبر:

در ساخت ساندویچ پانلهای اصل، از خط تولید معتبر استفاده می‌شود. در این خط تولید از بهترین امکانات، دستگاه‌ها و بالاترین کیفیت‌ها استفاده می‌شود.

در تمام موارد ساخت آن مثل فوم‌ها، ورق‌های دو طرف، رنگ مورد استفاده، ضخامت و… از بهترین کیفیت‌ها استفاده می‌شود.

شناخت تمام این موارد، از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توان ساندویچ پانل تقلبی و اصل را از هم تشخیص داد.

 

از ساندویچ پانلها برای ساخت سوله، ساخت مرغداری، گلخانه، سالن‌های ورزشی و… استفاده می‌شود و مهم‌ترین ویژگی آن، مقاومت بالا و وزن کم است که در ساندویچ پانلهای تقلبی این موارد رعایت نمی‌شود.

با توجه و دقت کافی هنگام خرید، از هدر رفتن سرمایه پیشگیری کنید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان