ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری
فوریه 28, 2018
ساندویچ پانل
ساندویچ پانل آلوزینک
مارس 6, 2018
ساندویچ پانل

پوشش سالن صنعتی

پوشش سالن صنعتی

سالن‌های صنعتی امروزه با استفاده از فناوری‌های نوین ساخته و طراحی می‌شوند. این سالن‌ها که در بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها قرار دارند بخشی از محیط کاری کارگران بوده و در شهرک‌های صنعتی ساخته می‌شوند.

سوله‌ها سازه‌های بزرگی هستند که معمولاً توسط ساندویچ پانل ساخته می‌شوند. سالن‌های صنعتی نیز بخشی از سوله‌های کارگاهی و تجاری هستند که سقف، دیوارها و کف‌پوش آن‌ها توسط ساندویچ پانلها ساخته می‌شود.

برای ساخت سقف سالن صنعتی از ساندویچ پانل سقفی، برای ساخت دیواره‌ها از ساندویچ پانلهای دیواری و برای ساخت کف‌پوش سالن‌ها از کف‌پوش‌های مخصوص استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

این محصول همان‌طور که از نامش پیداست برای ساخت سقف سالن‌های صنعتی، سقف سوله‌ها، کارگاه‌ها و … طراحی و ساخته می‌شود. درواقع دارای خصوصیاتی است که برای قرارگیری در سقف‌ها مناسب بوده و مانع از ورود هرگونه نزولات جوی به فضای سالن صنعتی می‌گردد.

ساندویچ پانل سقفی به دلیل دارا بودن شکل ذوزنقه‌ای و ساختار اورلپی که دارد به‌خوبی سقف را پوشش داده و هیچ‌گونه درزی را ایجاد نمی‌کند. درواقع نحوه طراحی آن به‌گونه‌ای است که قطعات ساندویچ پانلها به‌خوبی در کنار هم قرارگرفته و پوشش کاملی را برای سالن ایجاد می‌کنند.

ساندویچ پانل

پوشش سالن صنعتی،

این نوع محصول معمولاً به‌صورت دو رو ورق، یکرو ورق یکرو کاغذ، یک‌طرف ورق فلزی و یک‌طرف نایلون ساخته می‌شوند. عرض ساندویچ پانلهای سقفی معمولاً یک متر است که ۷ سانتی‌متر آن به شکل اورلپ بر روی ساندویچ کناری قرارگرفته و ا متر آن عرض مفید است که بنا بر درخواست مشتری طراحی می‌گردد.

ورق‌های این ساندویچ‌ها نیز از انواع فلزات گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم ساخته‌شده و ضخامت آن از ۵ سانتی متر تا ۲۰ سانتی‌متر متغیر است. معمولاً ضخامت آن‌ها با توجه به کاربردی که دارند در نظر گرفته می‌شود.

 

مزایای ساندویچ پانل سقفی

این نوع ساندویچ پانل در برابر زلزله، حریق و مواد شیمیایی مقاوم بوده و عایق مناسبی برای حرارت، صوت و رطوبت است. به‌آسانی نصب‌شده و قابل بازیافت است. نسبت به مصالح دیگر سبک‌تر بوده و در تمامی اقلیم‌ها قابل‌استفاده است.

ساندویچ پانل دیواری

نوعی دیگر از ساندویچ پانلها که برای پوشش سالن صنعتی از آن استفاده می‌شود ساندویچ پانل سقفی است. این نوع ساندویچ پانلها با توجه به کاربرد سالن صنعتی در انواع و ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری ساده که بدون هیچ‌گونه طرح و شکلی ارائه می‌شوند، ساندویچ پانل نر و مادگی که به‌خوبی در کنار یکدیگر قرارگرفته و محکم می‌شوند، ساندویچ پانلهای دیواری اتاق تمیز که این محصول عایق بسیار قوی برای سرما، گرما و رطوبت بوده و اجازه نمی‌دهد هیچ نوع آلودگی وارد سالن شود.

همچنین ساندویچ پانلهای دیواری با توجه به نوع موادی که از ساخته می‌شود دارای دسته‌بندی دیگری است که هر یک از آن‌ها با توجه به کارکرد سالن صنعتی و میزان بودجه می‌تواند انتخاب برای پوشش دیوارهای آن باشد.

ساندویچ پانل آلوزینک که از مقاوم‌ترین نوع است، ساندویچ پانل آلومینیومی که از انواع ضعیف و ارزان ساندویچ پانل‌ها است، ساندویچ پانلهای گالوانیزه، ساندویچ پانلهای شفاف که قابلیت انعکاس نور دارد، ساندویچ پانلهای طرح چوب و …شما می‌توانید با توجه به نوع فعالیتی که در سالن صنعتی خود دارید انواع مختلف ساندویچ پانل را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان