ساندویچ پانل
لیست قیمت انواع ساندویچ پانل
مارس 12, 2018
نصب ساندویچ پانل
مارس 18, 2018
ساندویچ پانل

جهت خرید ساندویچ پانل این نکات را به یاد داشته باشید

جهت خرید ساندویچ پانل این نکات را به یاد داشته باشید

ساندویچ پانل به دلیل مزایای فراوانی که در صنعت ساختمان دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این پنل‌ به دلیل اینکه می‌تواند به صورت پوششی آماده با مزایای فراوان برای سقف و دیوارها باشد به علاوه صرفه‌جویی در وقت، انرژی  و هزینه مردم را در پی دارد، رواج یافته است.  اما فقط دیدن مزایای این ورقه‌ها کافی نیست و باید در هنگام خرید به نکات مهمی توجه نمایید. در ادامه مطالب مهمی در این زمینه جمع‌اوری شده است که تا حدودی بتوانیم ساندویچ پانلهای مرغوب را از نامرغوب تشخیص دهیم. در این رابطه باید به نوع ورق، نوع فوم و مکان تولید و نوع دستگاه‌های تولیدی این پوشش توجه شود. همچنین بهتر است جهت انتخاب نوع پوشش با توجه به شرایط و مکان مورد نظر از متخصصان مجرب و کارآزموده مشاوره گرفت. تا بتوانید سازه‌ای استاندارد همراه با مصالح با کیفیت مطلوب با دوام و ایمن فراهم سازید. احتمالا کم و بیش با این پوشش آشنا هستیم اما با یک تعریف کلی از آن به ادامه مطلب خواهیم پرداخت.

ساندویچ پانل

جهت خرید ساندویچ پانل این نکات را به یاد داشته باشید

تعریف کلی از ساندویچ پنل

ساندویچ پانل پوششی تشکیل شده از سه لایه است که به صورت دو ورق نسبتا نازک و هسته میانی مجموعه ساندویچ پنل را تشکیل می‌دهند.

نوع ورق را مورد بررسی قرار دهید

در اینباره نوع ورق یکی از موارد مهمی است که باید در حین خرید به آن توجه داشت. ورق خوب ورقیست که در برابر پوسیدگی، خوردگی، سایش و فرسایش مقاوم است و از طول عمر مفید بالایی برخوردار باشد. در درجه اول بهترین ورق که به صورت وارداتی بوده آلوزینک نام دارد که از روی و آلومینیوم تشکیل شده است. بعد از این ورق می‌توان به گالوانیزه اشاره کرد که از فولاد آهن ساخته شده و نسبت به شکستگی و زنگ زدن مقاوم است. ورق آلومینیوم ورقیست که در درجه سوم قرار دارد که به صورت ورقه‌های نازک تهیه می‌شوند و به عنوان روکش مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع پوشش قابلیت انعطاف و خم شدن را دارد.

نوع فوم عایق را مورد بررسی قرار دهید

فوم همان عنصری است که در مجموعه ساندویچ پانل در هسته میانی بین دو ورق قرار می‌گیرد. این فوم‌ها به عنوان عایق عمل می‌کنند. بهترین نوع فوم پلی یورتان بوده که ضد حریق است و عایق بسیار مناسبی جهت صدا، حرارت و دما خواهد بود. از انواع دیگر فوم‌های خوب می توان به پلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ و فوم اکس‌پی‌اس اشاره کرد.

ساندویچ پانل

جهت خرید ساندویچ پانل این نکات را به یاد داشته باشید

نوع دستگاه‌های تولید کننده ساندویچ پانل

توجه کنید نوع دستگاه تولید‌کننده اگر دارای استانداردهای جهانی باشد، ساندویچ پانل مرغوب و با کیفیت را روانه بازار می‌کند.

نکات کلی

  • مزایای نوع ساندویچ پنل انتخابی را با توجه به نوع سازه و شرایط آب و هوایی بسنجید.
  • کلیه هزینه‌هایی که می‌تواند قبل و بعد از کار به دنبال داشته باشد را مد نظر قرار دهید.
  • اولویت بندی ساندویچ پانلها را در حین خرید در نظر داشته باشید.
  • مارک و کارخانه تولید‌کننده ساندویچ پانل را بدانید تا بتوانید سازه‌های کاملا ایمن و با مصالح مرغوب فراهم کنید.
  • به واحد پشتیبانی جهت دریافت و نصب ساندویچ پانل توجه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان