ساندویچ پانل
جهت خرید ساندویچ پانل این نکات را به یاد داشته باشید
مارس 16, 2018
بهترین ساندویچ پانل
مارس 23, 2018

نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

ساندویچ پانل از مصالحی است که امروزه در طراحی‌های مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساندویچ پانل‌ها در دیوارها و سقف‌ها بسیار کاربرد دارند. البته به‌نوعی سقف کاذب به‌شمار می‌رود و در ساخت فضاها با کیفیت خوب و سرعت بالا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از ساندویچ پانل‌ برای ساخت سوله، مرغداری، کانکس، سالن‌های پرزشی، جداسازی دو محیط، ساخت اتاقک، در سرویس‌های بهداشتی و… استفاده می‌کنند.

ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

ساندویچ پانل مزایایی نیز به‌همراه دارد. عایق خوب در برابر حرارت و برودت، عایق صدا، ضد زلزله بودن و… تنها چند ویژگی مهم این مصالح است. همچنین بسیار سبک هستند و سرعت را در نصب بسیار افزایش می‌دهند. قابل شست‌وشو و ضد رطوبت نیز هستند.

اما نصب ساندیوچ پانلها کاربسیار مهمی است. درست است که این امر، نیاز به وسایل پیچیده‌ای ندارد، اما لازم است در نصب آن، از متخصصان این امر استفاده شود. نصب ساندویچ پانلها، چه سقفی چه دیواری دارای مراحلی است که همگی باید بسیار دقیق انجام شوند، درغیر این صورت به‌مرور زمان و در زمان استفاده، دچار مشکلاتی خواهند شد.

 

  • مراحل نصب ساندویچ پانل:

پیش از اتصال ساندویچ پانل‌ها، ابتدا باید موارد زیر را مد نظر قرار داد :
محل درز ساندویچ پانلها را با اسپری پلی‌یورتان پر می‌کنند که این امر برای اطمینان از آب‌بندی محل اتصال پانل‌ها انجام می‌شود. پیش از پف کردن پلی‌یورتان، پانل بعدی را قرار می‌دهند. بنابراین:

  1. آب بندی ساندویچ پانلها در محل اتصال، زیادتر می‌شود.
  2. چسبندگی ساندویچ پانلها در مکان درز به یکدیگر، بیشتر می‌شود.
  3. تبادل حرارتی در مکان اتصال، خیلی پایین می‌آید .

 

ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

در نصب انواع ساندويچ پانلها، ابتدا از پروفيل‌ براي زيرسازي استفاده مي‌شود و نصاب با توجه به ابعاد مورد نظر، پروفيل‌كشي يا به‌عبارت دیگر زير‌سازي را انجام مي‌دهد و سپس اتصال پروفيل‌ها را جوشکاری می‌کند.

در مرحله بعد، ساندویچ پانلها باید درست و طبق طراحی، جاگذاری شوند و با توجه به نوع ساندويچ پانل ديواري و ساندويچ پانل سقفي، نوع نصب آن مشخص ‌شود. در صورت به‌كار بردن پنجره در ساندويچ پانل ديواري، ابتدا برش مورد نياز توسط نصاب در قسمت مورد نظر زده مي‌شود و بعد ساندويچ پانلها باتوجه به مكان مورد نظر، در محل خود قرار مي‌گیرند.

باتوجه به قطر ساندويچ پانلها، پيچ هاي سرمته‌دار، در هر متر مربع چهار عدد، به ساندويچ پانل و پروفيل پيچ مي‌شود. بعد از نصب و اتمام كار، به مرحله بعد كه شامل تميز كاري يا زيباسازي نما است، مي‌رویم. در این مرحله، از تيزه يا فلاشينگ استفاده می‌شود که بسته به نظر مشتري و سليقه آن، مي‌توان از رنگ‌هاي مختلف استفاده كرد.

ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

همچنین در نصب ساندویچ پانلها، باید به نوع سقف و فواصل مورد نیاز و البته نوع کاربرد این پانل‌ها نیز توجه داشت. گاهی برای نصب ساندویچ پانلها، به مراحل بیشتر و با جزئیات دقیق‌تر نیاز است.

گاهی نیاز است میان دو ساندویچ پانل، فاصله و یا به اصطلاح هوا قرار گیرد و یا در پانل‌های سقفی که اورلپ هستند، فاصله خالی اهمیت دارد اما در برخی دیگر اصلا نباید این فاصله وجود داشته باشد.

البته موارد دیگر مثل، فاصله ستون‌ها، قدرت پایه، شدت و جهت وزش باد و… نیز در نصب بسیار اهمیت  دارد که نصابان حرفه‌ای خود در این مورد توجه لازم را دارند.

 

 

بهترین پیشنهاد برای نصب این ساندویچ پانلها حتی در صورت آگاهی از موارد بالا، کمک خواستن از متخصصان و نصابان حرفه‌ای ساندویچ پانل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان